סדנת שיווק דיגיטלית _ _

שיווק ברשתות החברתיות ובניית קהילת לקוחות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שיווק עקבי בפייסבוק ובאינסטגרם בקטע של חברות

הרשתות החברתיות תופסות חלק גדול מסדר היום שלי, בקטע עסקי כמובן.

אז נכון שפייסבוק, אינסטגרם ודומיהן עוררו אי אלו יצרים אנושיים רדומים, ואפשרו למציצנות האנושית להמריא לגבהים חדשים. נכון שתראו ראשים רבים תקועים במסך המעצבן הזה שעות רבות, וגוללים את כל הגיגי הבטלה של אלפי החברים שלהם.

נגיד מה שנגיד, עדיין התועלת העסקית שהביאו הפלטפורמות החברתיות לעולם היא אדירה.

מליוני אנשים, חשובים וברי השפעה נמצאים בפלטפורמות החברתיות. יזמים, סטארטפיסטים, מובילי דעה, עיתונאים, הורים, ועוד. כולם אנשים משכילים ונחשבים, כולם יכולים להיות הצרכנים של העסק שלכם.

הפלטפורמות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם הם החלק בשיווק הדיגיטלי בו כל עסק מגלה את היכולות העסקיות והשיווקיות. אלו הפלטפורמות שכל לקוח פוטנציאלי יכול בקלות לערוך השוואות בין עסקים, לראות מה מושך אותו יותר, ויותר מכך, לחבור לקהילה עסקית ולהישאר נאמן אליה לעולמים.

מה המטרה – קהל או קהילה?

מונח משמעותי בשיווק מדבר על בניית קהל אוהדים לעסק.

כדי לבנות קהילה נצטרך יותר משיווק גנרי של המוצרים או השירותים לכל אחד. בניית קהילה דורשת מיקוד בקהל שבאמת צריך אותנו. אז אם את מעצבת תיקי נשים הקהל שלך הוא נשים, בשכבה סוציואקונומית מסוימת [תלוי מה המחיר של התיק]. אם אתה יבואן של עגלות ילדים הקהל שלך הוא הורים >> לתינוקות. ואם אתם מעצבי אופנת ראפ הקהל שלכם יהיה רווקים >> גילאי 18-24 >> בעלי עניין בתחום.

כשאתם מתחילים לשווק בפלטפורמות החברתיות תשאפו תמיד לבנות קהילה סביב העסק. קהילה נאמנה שתעקוב אחרי העדכונים שלכם, ותסתכל עליכם כברי סמכא אמינים בתחום.

בהמשך המאמר הבאתי מספר טיפים פרקטיים שיעזרו לכם לבנות נכון את קהילת האוהדים בפלטפורמות החברתיות, ואף להמשיך לעניין אותם לאורך הדרך ולמנוע נטישה לקהילות אחרות [רמז – תוכן, תוכן, וקצת טכני].

הצעד הראשון לשיווק בפלטפורמות החברתיות

לפני הכל זכרו, אתם נמצאים בפלטפורמה חברתית, מה שמחייב אתכם להעלות תוכן חברתי.

איך תזהו תוכן חברתי? לפניכם מספר מאפיינים ברורים:

  • מראה הבנה בבעיות של קהל היעד שלו. [חסכנו לכם את ההמתנה.. ופיתחנו..]
  • מוגש בניסוח חברתי. [קבלו את שי..]
  • הוא עקבי. [מספר פעמים בשבוע לפחות]
  • הוא מעניין, מבדר, מרגש. בקיצור כמו חבר.
  • הוא לא מכירתי ברמות אובסיסיות. [קנו רק היום ב 50% הנחה – אל תעשו את זה].

אז לפני שאתם פותחים דפים עסקיים, או חשבון אינסטוש [לא יותר מחמש דקות] תכננו היטב איך להעצים את הערך שתתנו לקהל בפלטפורמות החברתיות, ותבנו מהם את הקהילה הנחשקת.

השלבים הטכניים שתצטרכו לעבור לפני שתתחילו לשווק בפלטפורמות החברתיות

צרו דף עסקי בפייסבוק.

פייסבוק מאפשרת לכם לבנות דף עסקי ולשווק את העסק בצורה עצמאית לגמרי. דף העסקי מוצלח כולל את הפרטים הבאים:

  • פרטי בסיס של העסק. שם, חזון, שעות פתיחה, אתר אינטרנט ודרכי יצירת קשר.
  • עדכונים על אירועים חשובים, מפגשים, הרצאות ועוד.
  • פירוט השירותים העסקיים שלכם.
  • ביקורות טובות על העסק [יש לכם לקוח מרוצה? בקשו ממנו שיכתוב ביקורת טובה, אפילו עבור הטבה כלשהי]
  • חנות של המוצרים. ממש כך, תוכלו להעלות מוצרים פיזיים ממש, החל מהתמונה, ועד המחיר.

לשוניות דף עסקי בפייסבוק

המטרה של פייסבוק היא להשאיר את הגולשים זמן רב ככל האפשר בפלטפורמה שלה. לכן היא מאפשרת לכם להעלות את כל הפרטים על העסק שלכם, לגמרי בחינם, כדי שהגולש לא יצטרך לעבור לאתר ולהתרשם מתכנים נוספים.

פתחו חשבון אינסטגרם עסקי

הפלטפורמה החברתית השנייה, בה אנשים מבלים שעות רבות כל יום היא אינסטגרם, שם אותה רכשה פייסבוק בסכום של מיליארד דולר [ולאחר מכן אף רכשה את ווצאפ  – עבור סכום דמיוני של 16 מליארד דולר].

האסטרטגיה של פייסבוק היא להשאיר את 'חווית הפלטפורמות החברתיות' בשליטתה. ולאפשר למפרסם להשקיע כספים בפרסום בפייסבוק, אינסטגרם, או ווצאפ, וכל זה ממערכת ניהול אחת.

הדאטה [מידע] האדירה שיש לחברת פייסבוק על התנהגות החברתית של מליארדי [!] גולשים בעולם נותנת לה את הפריבילגיה לפלח את האנשים לפי תחומי עניין, העדפות, סטטוסים משפחתיים ועוד, ולהציג להם פרסומות מתאימות.

פתיחת חשבון אינסטגרם עסקי לא מסובך. תוך מספר דקות תוכלו להתהדר בשני פלטפורמות חברתיות חדשות שאתם הבעלים שלהם. ואתם בעלי ההחלטה מה יהיה הערך החברתי שלהם.

תחזוקה שיווקית שוטפת של שבונות העסק בפלטפורמות החברתיות

אחרי שיצרתם את החשבונות, עדכנתם את פרטי העסק, העליתם תמונה ראשית כדי שכולם יידעו מי אתם, מתחיל האתגר האמיתי. אתגר הניהול השוטף של החשבונות, הגברת העניין של גולשים, ובנייה מתמדת של הקהילה שלנו.

אספתי לכם מספר דגשים שיעזרו לכם להתמקד בניהול השוטף.

  1. העלו תוכן איכותי, ובעקביות. תוכן, קרוי גם פוסט, אמור לכלול תמונה או סרטון ויזואליים מחיי היום יום של העסק + טקסט קצר, או טיפה ארוך עם אמירה חברתית.
  2. הגדילו את מספר העוקבים בדף. פייסבוק הוא אלגוריתם, כלומר רובוט שסופר נתונים. ברגע שהקמתם דף עסקי בקטגוריית האופנה, נכנסתם לתחרות מול עוד 100 דפים דומים. הדף שיצליח להביא את מספר העוקבים הגדול יותר ייחשב לדף יותר רלוונטי באלגוריתם של פייסבוק, הוא יקודם ויופיע ליותר אנשים בפיד. בניהול השוטף אתם אמורים להגדיל את מספר העוקבים לדף.
    איך?
    בראש ובראשונה תוכן איכותי, אבל גם פעילות טכנית, כמו להזמין את החברים שלכם לסמן לייק, לבקש מהם להזמין חברים, ואפילו לשלוח הודעות ספציפיות אם צריך.
  3. צרו פעילות פיזית בעסק ודאגו לדווח עליה. כן, גם זה קורה. לא אחת בעל העסק שוקע בפעילות הדיגיטלית עד שהוא שוכח שהוא בעל עסק של אנשים, ושפייסבוק מתעד פעילות, אך לא מהווה את הפעילות עצמה. מה עושים? חושבים על פעילויות. הרצאות, כנסים, הגרלות והטבות, ולא שוכחים לתעד בפייסבוק.

פוטנציאל הקידום ברשתות החברתיות תלוי באיכות השיווק

בעלי עסקים רבים מרגישים, ובצדק, שפוטנציאל הקידום ברשתות החברתיות יורד.

זה נכון.

מספר הדפים העסקיים מכפיל את עצמו כל שנה בכמה מאות. אם אנחנו רוצים לקדם את עצמנו לקהל רחב יותר נצטרך להיעזר בשירותי הקידום הממומן של פייסבוק.

כמו שכבר ציינתי, מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לפרסם בפלטפורמה של פייסבוק עצמה, באינסטגרם, ובווצאפ. היתרון האדיר שיש למפרסמים הוא רמת הדיוק בטרגוט [פילוח] קהלי יעד רלוונטיים ביותר למפרסם.

המערכת יודעת בדיוק מי נשוי, הורה, מחפש עבודה, מתעניין בספורט, או משמש בתפקיד ניהולי.

במערכת הפרסום תבחרו אילו מדדים של קהל מתאימים לכם לפי תחומי עניין, סטטוס הגולש, מיקומים גאוגרפיים  מדויקים, שפות ועוד, והיא תפרסם אל הקהל שהגדרתם, לפי המטרות העסקיות שלכם.

בואו נסכם:

שיווק דיגיטלי איכותי חייב לכלול שיווק בפלטפורמות החברתיות. השיווק מעניק חוויה חברתית מיוחדת במינה על יד תכנים בעלי ערך מוסף, שיניע את הגולשים לפעולה ויצירת אינטראקציה אתכם דרך הפלטפורמה החברתית.

אחת המטרות החשובות ביותר בתהליך הזה הוא להפוך את הקהל המשוטט שם לקהילה מגובשת, עם רמת אנרגיה גבוהה ושכולה סביב המוצר או העסק שלכם.

היו חברתיים, שתפו את הקהל במה שעובר עליכם, שאלו אותו שאלות, תנו לו מתנות וטפחו את הקשר ביניכם. זה ישתלם לכם בוודאות.

בהצלחה.

יהודה אור

יהודה אור

משווק, סופר, אמן, ומוזיקאי. פורט ביצירתיות על המכחול הדיגיטלי ודואג לפתח קשרים עסקיים.

הפרקים הבאים בסדנה

קליק ואנחנו בקשר

מיתוג בדיגיטל

בניית זהות דיגיטלית

נוכחות עסקית ברגל ימין, כדי שכולם יזכרו אתכם
מיתוג מעולה

תוכן בדיגיטל

תשתית תוכן

צרו תוכן איכותי, כדי שכולם יתעניינו בכם
תוכן, עכשיו

דיגיטל חברתי

לא חברתי לא אני

איך בונים עסק עם אלפי מעריצים ברשתות?
הכל על סושיל

נוכחות דיגיטלית

פריסה עסקית

להיות בכל מקום, באיזה מקומות חשוב שתהיו?
באמת היכן?

קידום בדיגיטל

לעלות בדירוג

דיגיטל זה בוט. איך נשכנע אותו שיקדם אותנו?
קידום דיגיטלי

קהל בדיגיטל

בניית קהלים

למדו היכן הקהל הדיגיטלי, וכיצד לשמר אותו
לבניית קהלים