סדנת שיווק דיגיטלית _ _

קידום אורגני – כך תשכנעו את מנועי החיפוש להציג אתכם ראשונים

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

מי נתן לגוגל את הזכות לבחור את האתר של המתחרה?

 

דיברנו על האפשרות לפרסם את האתר בתשלום במערכת החיפוש של גוגל, [ראו קידום ממומן בגוגל]. קידום אורגני הוא האפשרות השנייה, הארוכה בתחילתה אך המניבה מאד בסופה, בה לא תצטרכו יותר לשלם כסף על פרסום.

מתי גוגל יציג את האתר שלי בחינם בראש תוצאות החיפוש? שאלה מכשילה.

לשאול מתי גוגל יבחר להציג את האתר שלנו מתוך אלפי אתרים דומים זה כמו לשאול מוכר אם יש לו נעליים בשבילנו.

ישנם 2 אפשרויות:

  • או שנחפש דגם ספציפי.
  • או שהדגם כל כך מוצלח עד שהמוכר יציע לנו את זה עצמו.

ובהשוואה לגוגל, גוגל תציג אתר בראש תוצאות החיפוש באחת משני האופציות הבאות:

  • אם גולש חיפש ספציפית את העסק. [מוטי מחשבים].
  • אם מוטי מחשבים הוא אתר מעולה עד ששווה להציג אותו גם בחיפוש גנרי של המילה 'מחשבים'. 

לדוגמה:

יש לכם אתר של צימרים בקריית שמונה.

בתור התחלה תצטרכו לשלם כדי להופיע בחיפוש של מונח כמו 'צימרים בקרית שמונה'.

אבל אם תשקיעו בקידום אורגני לאתר יכול להיות שהאתר יגיע למקומות הראשונים בחיפוש 'צימרים בקרית שמונה', וכבר לא תשלמו עבור כל כניסה לאתר [או קליק].

איך מקדמים אתר ברמה האורגנית?

המטרה של קידום אורגני במנועי החיפוש, [או SEO] היא להתאים את האתר למנועי החיפוש ולשכנע את גוגל שהאתר שלכם הוא התוצאה הרלוונטית ביותר בחיפוש 'צימרים בקריית שמונה'. ולכן הוא צריך לבחור בכם מכל האתרים, ולהציג אתכם ראשונים במונח 'צימרים בקריית שמונה'.

הדרך לקידום אורגני עוברת דרך סט רחב של פעילות עקבית המתמקדת במספר גורמים:

  • תיקון ליקויים טכניים באתר.
  • שיפור המוצר. הוספת תוכן איכותי הנותן ערך מוסף.
  • בניית רשת הוכחות חברתיות הבאה בצורת קישורים מאתרים חיצוניים, ואזכורים בפלטפורמות החברתיות.

פעילות קידום בתוך האתר כוללת: תיקון ליקויים ושיפור הקיים.

עבודת קידום בתוך האתר נחלקת לשני חלקים.

תיקון ליקויים. נצטרך לתקן את כל הליקויים שיש לנו באתר, ולתת לגוגל את ההרגשה שיש פה אתר של עסק רציני שלא סובל מליקויים המפריעים לחוויית המשתמשים באתר.

להלן חלק מהרשימה לתיקון ליקויים:

  • שיפור המהירות באתר.
  • התאמת האתר למובייל [כן, יש עדיין אתרים לא מותאמים].
  • הסרת חסמי סריקה למיניהם בתוך האתר..
  • לבדוק האם יש קישורים לא תקינים בתוך האתר.

שיפור הקיים. העבודה כוללת רשימת חיזוקים פנימיים שיוכיחו לגוגל שמדובר באתר סופר רלוונטי המתאים לחיפושים של גולשים בתחום העסקי שלנו.

חלק מהרשימה לשיפור איכות האתר:

  • הדגשת מונחי החיפוש בעמודים הדומיננטיים.
  • שיכתוב כותרת ותיאור בהתאם למחקר מונחי החיפוש הרלוונטיים לעסק.
  • הוספת תגיות תמונה [אלט].

פעילות מחוץ לאתר, גם היא, כוללת: תיקון ליקויים, בניית רשת חזקה של הוכחה חברתית.

חלק מהרשימה לתיקון ליקויים:

  • לבדוק שאין קישור toxic לאתר [קישורים רעילים, כלומר קישורים מאתרי הימורים, פורקס ודומיהם].
  • לוודא שאין קישורים לא תקינים מאתרים אחרים.

חלק מהרשימה לבניית הוכחה חברתית:

  • בניית פרופיל קישורים חיצוני איכותי.
  • הקמת מערך ביקורות חיוביות ברחבי הרשת. 

לסיכום:

קידום אורגני דורש זמן.

הזמן שייקח לכם לקדם את האתר למקומות הראשונים נע בין חודשים ספורים, עד שנה.

אם עשיתם את הדברים הנכונים [אין סיבה שלא], גוגל יזכור את זה, ואתם תצאו מכל התהליך עם אתר חזק, מקצועי, ואמין, שיופיע ראשון בכל מקום שבו נמצאים הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

 

יהודה אור

יהודה אור

משווק, סופר, אמן, ומוזיקאי. פורט ביצירתיות על המכחול הדיגיטלי ודואג לפתח קשרים עסקיים.

הפרקים הבאים בסדנה

קליק ואנחנו בקשר

מיתוג בדיגיטל

בניית זהות דיגיטלית

נוכחות עסקית ברגל ימין, כדי שכולם יזכרו אתכם
מיתוג מעולה

תוכן בדיגיטל

תשתית תוכן

צרו תוכן איכותי, כדי שכולם יתעניינו בכם
תוכן, עכשיו

דיגיטל חברתי

לא חברתי לא אני

איך בונים עסק עם אלפי מעריצים ברשתות?
הכל על סושיל

נוכחות דיגיטלית

פריסה עסקית

להיות בכל מקום, באיזה מקומות חשוב שתהיו?
באמת היכן?

קידום בדיגיטל

לעלות בדירוג

דיגיטל זה בוט. איך נשכנע אותו שיקדם אותנו?
קידום דיגיטלי

קהל בדיגיטל

בניית קהלים

למדו היכן הקהל הדיגיטלי, וכיצד לשמר אותו
לבניית קהלים