סדנת שיווק דיגיטלית _ _

שיווק ממומן בגוגל: מחפשים אותך – תענה. איך בונים קמפיין בגוגל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

להציג את האתר לגולשים גם אם הוא עלה היום.

החלק הזה בסדנה סוקר את האפשרות שיש במערכת הפרסום הממומן של גוגל. מתוך תקווה שגם אתם תדעו מהי הדרך הטובה ביותר עבורכם להביא לקוחות ממערכת הפרסום של גוגל.

משלמים לגוגל כדי שגולשים ילחצו עלינו

כשאנחנו מחפשים מונח במנוע החיפוש של גוגל ארבעת התוצאות הראשונות יהיו בדרך כלל מודעה ממומנת.

שימו לב, מודעה ממומנת ניתנת לזיהוי על ידי המילה מודעה שמופיעה תחתיה בצבע ירוק. לחיצה על מודעה מחייבת את המפרסם, כלומר בעל העסק, בסכום משתנה של כמה שקלים. גם במקרה שלא יצרתם אינטראקציה עם בעל העסק.  

למי פרסום בגוגל מתאים כמו כפפה?

בתחומים רבים יהיה לכם שווה יותר לפרסם במערכת הפרסום של גוגל, הסיבה פשוטה, אתם לא דוחפים את עצמכם בכח לגולשים אלא הם אלו שמחפשים את השירות או המוצר שלכם.

עדיפות מסוימת למערכת פרסום נקבעת לפי מידת הצורך של העסק. עסק כמו עורך דין, או רואה חשבון, לא יכולים 'לדחוף 'את עצמם' לכל אחד, כמו למשל חולצה. מי שצריך עו"ד הוא יחפש אותו באינטרנט. בתחומים כאלה, מערכת הפרסום של גוגל היא האידיאלית עבורם.

המטרה: פחות כסף – יותר המרות

כשאתם מקימים קמפיין בגוגל ומשווקים את העסק שלכם, זכרו, שבסופו של תהליך המדד שלכם אמור להיות עלות מול תועלת. ובשפה המקצועית החזר השקעה. אם בחודש הראשון השקעתם תקציב פרסום בסך 1000 שח, והבאתם 4 לקוחות שהזרימו לעסק סך של 4000 ש"ח, נמצא שכל לקוח 'עלה' 250 ש"ח, אך החזר ההשקעה עמד על 300%.

במידה ויש בעל מקצוע שמנהל לכם את הקמפיין, תוסיפו את דמי הניהול שלו לסכום ההשקעה. כך שסך ההשקעה עומד על 2000 שח, עלות לקוח – 500 שח, החזר השקעה – 200%.

לטווח הארוך מומלץ לכל עסק להשקיע קצת בקידום אורגני של האתר ובמונחים הרלוונטיים אליו. במאמר הזה תוכלו לקרוא על השיטה הבסיסית לקידום אורגני של האתר במנועי החיפוש.

גוגל מעניקה ציון איכות בקמפיין על פי הפרמטרים הבאים:

 

  • אתר שיווקי ו'מושך' שיניע את הגולש לאינטראקציה.
  • מיקוד בהגדרות הקמפיינים והמודעות. לדוגמה: אם העסק הוא 'צימרים בקרית שמונה', לא נרצה שהמודעה תופיע בחיפוש גנרי של המילה 'צימר'. מה עושים? ממקדים את המערכת, ומורים לה שתציג את המודעה רק בזמן חיפוש 'צימרים בקרית שמונה'.
  • הצעת המחיר שניתן לכל 'קליק' [לחיצה על המודעה], חייבת להתאים לדרישות גוגל.

הכנה מוקדמת ותכנון אסטרטגי לטווח הארוך ישפרו את הקמפיין שלכם, עד שתגיעו למצב שבו אתם חוסכים כסף, משלמים פחות ופחות על כל קליק, ומצד שני מעלים את אחוז ההמרות.

אם האתר לא מניע לפעולה, מכל סיבה שהיא, או שהקמפיין סובל מחוסר מיקוד, המודעות ירוצו במקומות הלא נכונים, ותגיעו למצב שבו אתם משלמים יותר על לחיצות לא רלוונטיות, וללא המרות.

קמפיינים ומודעות במערכת הפרסום של גוגל

אפשרויות הפרסום שמאפשרת לכם מערכת הפרסום של גוגל הם:

  • קמפיין רשת החיפוש. הצגת מודעות ממומנות לפי חיפוש.
  • קמפיין מדיה. הצגת מודעות תמונה.
  • קמפיין רימרקטינג. מודעות חוזרות ללקוחות שכבר נחשפו לאתר.
  • פרסום ביוטיוב. אם יש לכם סרטון תדמית משובח שאתם בטוחים שיכול לעניין את הקהל שלכם תוכלו לפרסם אותו במערכת הסרטונים הפופולרית יוטיוב.
  • קמפיין ג'ימייל. מודעות מיילים המופיעות תחת לשונית קידומי מכירות.

לסיכום:

מערכת הפרסום נותנת לכם את האופציה הכי טובה להציג אתר חדש ללקוחות שמחפשים אותכם בגוגל.

יהודה אור

יהודה אור

משווק, סופר, אמן, ומוזיקאי. פורט ביצירתיות על המכחול הדיגיטלי ודואג לפתח קשרים עסקיים.

הפרקים הבאים בסדנה

קליק ואנחנו בקשר

מיתוג בדיגיטל

בניית זהות דיגיטלית

נוכחות עסקית ברגל ימין, כדי שכולם יזכרו אתכם
מיתוג מעולה

תוכן בדיגיטל

תשתית תוכן

צרו תוכן איכותי, כדי שכולם יתעניינו בכם
תוכן, עכשיו

דיגיטל חברתי

לא חברתי לא אני

איך בונים עסק עם אלפי מעריצים ברשתות?
הכל על סושיל

נוכחות דיגיטלית

פריסה עסקית

להיות בכל מקום, באיזה מקומות חשוב שתהיו?
באמת היכן?

קידום בדיגיטל

לעלות בדירוג

דיגיטל זה בוט. איך נשכנע אותו שיקדם אותנו?
קידום דיגיטלי

קהל בדיגיטל

בניית קהלים

למדו היכן הקהל הדיגיטלי, וכיצד לשמר אותו
לבניית קהלים