לרגל המצב כל הקורסים שיעזרו לך לבנות עסק דיגיטלי ב 50% הנחה

ארבעת המרכיבים של אסטרטגיה שיווקית ברורה ומוצלחת

שיווק, בהגדרתו המדויקת, הוא יצירת שוק. אין לך שום אפשרות להגיע לרף שקבעת לעצמך [מיליון דולר בייבי, זוכרים?] אם אין לך את השוק שיקנה ממך. אלא אם כן שיווקת את עצמך נכון, והצלחת לגרום לפלח השוק להבין, מדוע כדאי לקנות ממך.
אסטרטגיה שיווקית

תקציר המאמר

אסטרטגית קהל – תגרמו לקהל שלכם לרדוף אחריכם

יש לכם מטרה להגיע ל 1,000,000$. מי הקהל שיעזור לכם להגשים את המטרה במירוץ למיליון?

עסק מצליח יודע לפרט מתוך שינה את כל שכבות האוואטר של העסק. הוא חקר מה גורם להם להתרגש, או להחסיר פעימה. הוא גם מכיר היטב את המאפיינים הסוציו אקונומיים של קהל היעד שלו. הוא יודע איפה הם גרים, מה הם אוהבים, ומה הם מעניין אותם.

הכר את הקהל. עסק מצליח בונה ומתאים את עצמו לפי המאפיינים של קהל היעד שלו. תשכחו מזה שהקהל יתאים את עצמו, זה לא הלך לאף אחד, אז אל תתאמצו. פשוט תתאימו את עצמכם למי שיקנה אתכם, ותחסכו אלפי שעות של מרדף עקר אחרי אנשים תמימים שלא יבינו מה אתם רוצים מהחיים שלהם.

אין לכם אסטרטגיית קהל אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

  • מי הם שלושת האנשים שהכי ירצו לקנות אותי? [בנו שלושה פרופילים שונים]
  • האם יש מאפיינים משותפים לקהל?
  • האם יש לי אפשרות להתרחב ולמכור לקהלים נוספים?

אילו חוויות רכישה אתם מתכננים לקהל שלכם? כמה תובנות על חווית לקוח.

אסטרטגית שיווק – הדרך היחידה להבין מה העסק שלך באמת.

יש לנו מוצר מנצח, שאפו. אחרי פשפוש קרביים עמוק הצלחנו להבין מה הייחודיות שלנו בעולם עמוס מתחרים. ולא רק זה אלא שרטטנו תרשימי אישיות מפורטים של אלו שהולכים לתת לנו את התמורה עבור המוצר.

שיווק הוא במקרה מה שאני עושה. ולכן התהליך שאפרט לכם יהיה ארוך יותר משאר האסטרטגיות שתצטרכו לעשות, אך אני מאמין שתלמדו מזה משהו.

איך בונים, מנהלים, ומרחיבים, את שוק הקונים?

מה זה שיווק? נכון מאד, שוק. מה זה שוק? צעקות, בלגנים, דחיפות, שכנועים, כל מה שיזרים עוד קונים לבסטה שלי, ולא לבסטה של השכן פה ליד. שיווק זה היכולת למשוך תשומת לב של האנשים ולמשוך אותם בדרך לא דרך למוצר שלי. אם המוצר טוב, הם יחזרו פעם הבאה לבד.

כדי לבנות ולהגדיל את פלח שוק הקונים ולהגיע למטרה, אתם צריכים לצעוק בכמה שפות. יש את השפה הוולגרית, השפה העיצובית, שפת התוכן, שפת העיתונות, שפת המדיה. תצעקו לקהל שלכם את מה שהוא אוהב לשמוע, לראות, להרגיש. זה נחשב שיווק טוב.

אסטרטגיה שיווקית כוללת את קהל היעד, המסר השיווקי, והמוצר הנכון.

המומחיות להכין סט צעקות בכמה שפות, ולפזר כל צעקה במקום המדויק. הפעילו אמל"ח שיווקי שימשוך את בני האנוש בכל ארבעת החושים,  קול, ריח, טעם, המגע. החוש החמישי, הזיכרון, כבר יפעל לבד.

איך מתחילים לתכנן אסטרטגיה שיווקית?

לפני הכל מחקר. חקרו את השוק שלכם. בדקו איך המתחרים שלכם פונים לקהל. יש לכם מתחרה שמושך את כל הלקוחות? חשבו למה. תעשו את מה שהמתחרים שלכם עושים, ושאפו להיות טובים יותר.

אחרי שעליתם על הגורם המנצח צאו לדרך. תתחילו לצעוק בכמה שפות:

  • לקהל שאוהב עיצוב תצעקו עיצוב מקורי.
  • לקהל שאוהב טכנולוגיה תוכיחו שאתם המתקדמים בשוק.
  • לקהל אמנותי תצעקו אל הרגש.
  • אפשר גם 'לצעוק' מחיר.

מעבר לצעקות הבסיסיות על העסק שלכם יש עוד המון גימיקים שיווקיים שיסחפו קהל לעסק שלכם גם בלי שהוא רוצה. אבל זה רק בגלל שיש מחקרים שהוכיחו שאנחנו לא רציונליים [נו באמת??] ושטריקים זולים עובדים עלינו.

יש לכם קהל שנכנע לצעקות השיווק של העסק? דברו עכשיו בלחש.

קראו על יצירת משפך שיווק איכותי.

אין לכם אסטרטגיה שיווקית אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

  • למה המתחרים שלי מצליחים?
  • מהם הצעקות הכי מושכות על המוצר שלי?
  • לאיזה קהל מתאים כל צעקה?
  • באילו זירות שיווקיות הצעקות שלי יסתובבו?
  • איך אשמור על השוק הצרכני שלי, ואמנע ממנו לפזול למתחרים?

אסטרטגיית תוכן – קהל משועמם זה רע לכולם

התוכן הוא המלך, אמר פעם מישהו. ותמצת במשפט קריאייטיבי אחד שעות של תסכול, לחץ, ואכזבה, מקמפיינים לא מוצלחים שגורמים לדפוק את הראש בקיר.

עסק מצליח מצויד בערימות של תוכן. בכל מקום שת[ק]ראו אותי מזכיר את המילה 'תוכן', הכוונה לכלי דרכו אתם מעבירים מסר. זה יהיה טקסט, תמונות, קטעי וידאו, או הקלטות קוליות. ובכל פלטפורמה המאפשרת לכם להעביר את המסר.

אם התכוננתם, ויצרתם תוכן מזמין, הלקוחות יקנו. לעומת זאת אם התוכן מבוצע ברישול חובבני אתם מחוץ למשחק. יש לכם מתחרים, והם עובדים קשה מאד לייצר תוכן מדהים ומושך, על מנת שצעקת השיווק שלהם תהיה אפקטיבית יותר ממכם.

מתכוונים לרוץ למיליון? תשקיעו בתוכן. שימו תקציב נפרד להפקה מקצועית של המוצרים שלכם. אם אתם מוכרים מוצרי אופנה, או כל מוצר ויזואלי אחר, אתם חייבים תמונות. אם אתם נותני שירות, תשקיעו ביצירת תוכן כתוב, הכולל תמונת אווירה קשורות למאמר.

ספרו על עצמכם, על השירות והעזרה שבחרתם לתת לעולם. ספרו על חוויות של אנשים שנעזרו בכם. ספרו על התועלות הספציפיות של כל מוצר. זה נקרא לייצר תוכן. אה, וטיפ אחרון, כתבו על העסק בצורה שונה מאחרים. אחרת תהיו עוד סיפור עסקי בשורת סיפורים אחרים.  

אין לכם אסטרטגיית תוכן אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

  • איזה תוכן מעניין את הקהל שלי? טקסט, תמונות, וידאו?
  • מה יהיה מיוחד בתוכן שלי?
  • באיזו פלטפורמה התוכן יפורסם? אתר, פייסוש, אינסטוש, או SMS לנייד?
  • איזה תוכן אפרסם בכל פלטפורמה?

המאמר הזה יעזור לכם ליצור תוכן כמו גדולים.

אסטרטגיית פרסום – השקעה חכמה במקומות הנכונים

פרסום הוא הפצת מידע בתשלום על העסק. המשוואה פשוטה, אנחנו עסק יחיד בין מאות, אם לא נשלם ייקח יותר זמן עד שנגיע לתודעה של קהל רחב. לכן, לפעמים אין ברירה, אלא לפתוח את הכיס, ולשלם לפלטפורמות הפרסום השונות כדי שיחשפו את הפעילות שלנו.

איפה מפרסמים? כל מקום הנהנה מתעבורה אנושית גדולה ישמח להציע לכם שירותי הפרסום.

עד לפני כמה שנים היו אלה הטלוויזיה, העיתונות הכתובה, והמגזינים הפרסומיים. היום, כשהזירה הדיגיטלית הולכת וצוברת פופולריות רבה יותר, תוכלו לפרסם ברשת החיפוש של גוגל, באתר הממכר של פייסבוק, באינסטגרם, לינקדין, פינטרסט, ובאתרים הנהנים מאלפי, ואף מיליוני מבקרים, לדוגמה, אתרי חדשות וספורט.

פלטפורמות הפרסום הפופולריים ביותר בדיגיטל הם, גוגל, ופייסבוק. בעלי עסקים משווקים את עצמם בעצמם או על ידי בעלי מקצוע מומחים בתחומם, ויוצרים חשיפה ממוקדת ומהירה לאלפי לקוחות פוטנציאלים בכל רגע נתון. ובהרבה מאוד מקרים, גם נהנים מעשרות אחוזי המרה.

חושבים על פרסום ברשתות החברתיות? הנה כמה סיבות למה זה חשוב.

השקעה כספית מבוקרת לפרסום חכם של המוצר הנכון, לקהל הנכון, ובמקום הנכון היא הכרחית, לפחות בתחילת הדרך. אל תראו בפרסום צעד שהולך לבזבז לכם את הכסף, התייחסו אליו  כהשקעה עם אחוזי תשואה גבוהים.

כשאתם באים לתכנן אסטרטגיית פרסום צרו רשימה של כל אפשרויות הפרסום העומדות לרשותכם, בדקו איזה קהל מבקר בכל פלטפורמה, והתאימו את המוצר הנכון לפרסום עבור הקהל הספציפי. אתם יכולים לפרסם מוצר, קולקציה, מדריך, או כל דבר שעולה במוחכם ושיכול להביא לכם לקוחות.

עסק חדש בתחילת דרכו חייב לפרסם ולהגיע לאנשים חדשים. גם פה יש אסטרטגיות של למי אתה מפרסם? מי קהל שתרצה לקבל ממנו תמורה? אילו מוצרים אתה הולך לפרסם? סדנה? מוצר? את עצמך כאוטוריטה? את הניסיון הרזומה או מה שלא יהיה? איזה תוכן אתה הולך לפרסם? האם יהיה תוכן שונה בכל קבוצה? האם אתה הולך להתאים תוכן לנשים או לגברים? הקהל קובע את רוח המודעה. אם אתה הולך לפרסם לקהל של מעצבים תצטרך לשים דגש על עיצוב מגניב שיעביר את הרוח של המוצר ואת התועלות שלו.

התועלת הבולטת בפרסום דיגיטלי היא היכולת למדוד ולנתח בדיוק השואף למאה אחוז את נתוני הקמפיינים בפלטפורמות השונות. ובמידת הצורך להבין מדוע הקמפיין לא מגיב כמו שהיינו מצפים ממנו ואיך לשפר מכאן ואילך.

אין לכם אסטרטגיית פרסום אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

  • מהם אפשרויות הפרסום העומדות לרשותי? ובאיזו אפרסם?
  • מה יהיה תקציב הפרסום?
  • מה אפרסם? ולאיזה קהל?
  • איך אבצע מעקב אחר נתוני הקמפיין?

וכן האם אתה הולך לפרסם רימרקטינג לאנשים שכבר היו? לקהל שנמצא בגוגל בפייסבוק? אליו סוגי קמפיינים? גימייל, מדיה רשת החיפוש? הפרסום אמור לענות על השאלות בסיסיות של האנשים ועל החששות שלהם בנוגע למוצר שלך.

הלאה אילו מסרים אתה יכול או אתה מעוניים להציג לאנשים? איך אתה עושה A B טסטינג האם תבנה שני דפי נחיתה? או תעשה שני מודעות?

איך אתה משלב את המשפך השיווקי במסע הפרסום שלך? מה לוחות הזמנים של כל מודעה? מה יהיו ההפרשים בין מודעה אחת לשניה?

יהודה אורשלימי

יהודה אורשלימי

מפתח ומעצב אתרי וורדפרס. חוקר על חיבורים בין טכנולוגיות דיגיטל חדשניות, ובונה תשתיות עסקיות משודרגות שמביאות תוצאות.

ברכות על הצעד הראשון!
אנחנו כאן בשבילך.

רק לבחור את האתר שהכי נכון לעסק. ואנחנו כבר חוזרים אליך עם תוכנית לבניית תשתית עסקית בדיגיטל.