לרגל המצב כל הקורסים שיעזרו לך לבנות עסק דיגיטלי ב 50% הנחה

הכלים המובילים שימנפו את המסר השיווקי לצרכן.

כל עסק חייב שוק קונים יציב. אם אתם מעוניינים קהל לקוחות איכותי תצטרכו להתאים את המילים, הממשק, והפלטפורמה בה הלקוחות נחשפים לתכנים ולמסרים השיווקיים של המותג. ככה תעבירו את המסרים השיווקים ברמת חווית לקוח.
תקשורת שיווקית בדיגיטל

תקציר המאמר

כלי הגשת המסר הכוונה היא לקשר היומיומי עם הלקוח. המגע המתמשך והמורכב שבין מוכר לקונה.

בחלק הזה אנחנו יורדים לרזולוציה של:

  • מילים. מהם המילים הנכונות שיצודו את העין והלב של הלקוח.
  • חוויה. איך נגרום למותג להיראות כייפי ונעים. כזה שאין מצב להשאיר אותו למישהו אחר.
  • הצעה. נלמד איך לבנות הצעה ייחודית לפי שאיפות הרכישה שלנו.
  • שיתופיות. איך להציע לאנשים להצטרף לקהל הלקוחות שלנו. ולבנות קהל לקוחות איכותי.
  • אחריות. איך לבנות ולשדר תחושת אחריות כלפי המותג, ולבנות אמון אצל הלקוחות.

מבנה המסר השיווקי מגדיל את קהל השוק של העסק

מהו שיווק? בניית שוק איכותי. שוק איכותי, קהל לקוחות נאמן, הם המתנה הטובה ביותר שעסק מאחל לעצמו.

זה לא משנה אם העסק פונה לקהל הרחב, או לסגמנטים צרים בפלח השוק.

תעשו את זה כמו שצריך, והקהל שלכם יאהב אתכם, יעריך אתכם, ובסופו של דבר יבחר במוצר שאתם בחרתם עבורו כבר בהתחלה.

מבנה ההצעה השיווקית באינטרנט

מבנה וויזואלי של הצעת המוצר ללקוח משפיעה באופן ישיר על אחוזי הצריכה, אף שאינה משפיעה על הדעה של הלקוח.

שינוי בממשק קשור לעיצוב עמוד המוצר, או מדף המוצרים.

תארו לכם אתר מכירות מבולגן, תמונה מטושטשת של המוצר, או אתר עם ממשק מסורבל. וכן בעסק פיזי, מוצר איכותי אך מקומט, חנות מבולגנת.   

אנשים אוהבים להרגיש חדשנות, סדר וטיפוח. מה שאומר שהם ירכשו מוצר ממקום המגשים את סך הרגשות שלהם.

דאגו שהחנות שלכם תמשוך את הלקוחות להיכנס אליה.

כלל זה חיוני בכל חנות בו אתם מוכרים את המוצרים שלכם חנות אופליין או אונליין, זה אותו דבר. כבדו את הלקוחות, ועצבו את האתר המכירתי שלכם בהתאם.

שווקו את החיוך שלכם, שלבו אימוג'י בהעברת המסר

מאז שהומצא האימוג'י הוא הפך להצלחה ויראלית מסחררת.

יש אנשים שאימוג'י היא השפה היחידה שלהם. בדרך כלל מדובר באנשים רגשיים במיוחד.

מודעות פרסומיות, או תגובות ללקוחות המשולבות באלמנטים ויזואליים מקבלים סך כניסות ותגובות גבוה ביחס לתגובות צוננות ותבניתיות, לא בכדי.

למה האימוג'י כל כך חשוב לנו כבני אדם?

למיטב הבנתי יש מספר סיבות:

  • צריכה מונעת ע"י רגש. זו הסיבה שאלמנטים רגשיים ישפיעו על תהליך הרכישה יותר מאלמנטים רציונליים. [ספה משגעת..🤩].
  • אחוז גבוה מקהל הרוכשים הוא קהל הממעט לבטא את עצמו באמצעים רציונליים ארוכים כמו טקסט למשל [משעמם..🙄].
  • אימוג'י קולע מצליח להעביר את המסר בצורה חוויתית, זה תקף גם במסרים תקיפים וחד משמעיים. ולאחוז מצייתים גבוה יותר [זהירות קנס.. 😠].

השתמשו באימוג'י בשביל להיתפס נעימים יותר. זה ישתלם לכם.

הציעו אפשרויות רכישה מעניינות של המוצר

מה ברירת המחדל של צריכת המוצר שלכם? האם ניתן לרכוש את המוצר אריזה בודדת או בחבילה של 4? האם חבילת השירותים שלכם מאפשרת ללקוח לרכוש שירות אחד או חבילת שירותים משלימים?

לפני שאתם רצים למכור תכננו את הצעת המכירה על המוצרים. יכול להיות שכדאי לכם לבנות חבילת מוצרים משלימה שתתן לכם בידול וערך מוסף על פני המתחרים.

הצעה שיווקית לא חייבת לכלול את כל הפינוקים שיש לכם במחסן

מבנה הצעה הוא פרמטר חשוב למדוד האם תמכרו יותר או פחות. ברוב הפעמים, למרות שאתם מעוניינים לפנק את הצרכן, הוא מצידו היה מסתפק ברשימת פינוקים צנועה יותר.

חוקרים ביצעו ניסוי מעניין בחנות פיצה.

בעל פיצה הוסיף לכל מגש 4 תוספים, מה שכמובן הוביל להוצאה כספית לא מבוטלת. למזלו, היה מישהו שחשב אחרת.

החוקרים שאלו את הצרכנים שאלה דומה, בשני וריאציות.

  • השאלה הראשונה: כמה תוספים תרצה פחות מ 4? התשובה הממוצעת הייתה 3.
  • השאלה השנייה: כמה תוספים תרצה? התשובה הממוצעת הייתה 1 – 2.

לא תמיד הלקוח ישתמש בכל הפינוקים שאתם מציעים לו. העניין הוא להתאים הצעה שתשמש אותו.

עבדו על הניסוח של ההצעה, זה טוב ללקוח וגם לכם.

שווקו את התחושות, הערכים, והעקרונות המוסריים של המותג

בססו את המותג שלכם על תחושות וערכים שכולנו מתחברים אליהם. גם אם אנשים לא ירצו לרכוש את המוצר הם ירצו לרכוש את הערך שאתם מספקים להם.

דוגמאות? בבקשה.

  • חיבור לטבע.
  • דאגה חברתית.
  • שיתופיות.
  • אהבה.
  • משפחתיות.
  • הנאה.
  • חוויה.
  • חיים טובים.
  • העצמה ועוד.

מה הערך שלכם?

דאגו לחבר את הצרכן למותג, והציעו מסר שיווקי משתף

בנו הצעה משתלמת ללקוחות המועדון ותנו להם להרגיש שהם חלק ממותג המעוניין לשמור על קשר עם לקוחותיו ואף לתת להם הטבות בשביל זה.

מועדון לקוחות הוא הצעה לכל דבר. תכננו אותו בהקפדה ושגרו אותו לאוויר.

תנו יחס אישי ללקוח גם אחרי הרכישה, כאן השיווק נמדד

עסק יכול לפתח מערכת שגרירים איכותית שתשמור איתו על קשר ואף תגדיל את מעגל הלקוחות הקיימים.

איך עושים את זה? בונים מערכת אנושית שתשמור על קשר עם הלקוח גם לאחר תהליך הרכישה.

כשאתם שומרים על קשר אתם משדרים ללקוח 'אנחנו זוכרים אותך', ומעודדים אותו להמשיך ולשמור על קשר הדדי מצידו עם המותג שלכם.

תכננו איך אתם הולכים לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם. צרו רשימות ניוזלייטר ועדכנו את הלקוחות במבצעים בלעדיים, פנקו אותם במייל + הטבת יום הולדת, ועוד.

חובת היוזמה לשמירת קשר מוטלת עליכם. השקעתם? תראו את ההשקעה מניבה פרות מהר מאד.

הודו בשגיאות + קחו אחריות + הבטיחו ללקוחות שאתם משתפרים כל הזמן

עסקים שוגים. כמו כולם. העניין הוא מה קורה אחרי. עסק המודע לשגגה שלו וממהר להודות בשגיאה ולקחת אחריות מגביר את תחושת האמון של לקוחותיו.

עסק יהיר מטיל את האשמה על הלקוחות, ועושה את טעות חייו.

שגיתם? קחו אחריות. אם אתם יצירתיים אז תמצאו דרך להגיב בהומור על השגגה שיצאה תחת ידכם. מהרו לפצות את הלקוח והביעו הבטחה שתעשו הכל כדי למנוע טעות חוזרת כמו זו.   

בנו מסר שיווקי עם הוראות מפורטות, והניעו את הלקוחות לפעולה

תנו לאנשים את כל המידע הרלוונטי למוצר הוראות שימוש, אחריות על המוצר ואפשרות יצירת קשר. כך תגבירו את תחושת הביטחון במותג.

כמו כן מבנה ההצעה חייב להניע את הגולש הפוטנציאלי לפעולה. צרו לגולש שלטי הכוונה שיניעו אותו לצעד הבא שהוא אמור לעשות באתר או בחנות.

השתמשו במילים הנכונות כדי שהשיווק יהיה אפקטיבי

נניח שאני מעוניין לשכנע אתכם להיכנס לדף מוצר.

אילו מילים יגרמו לכם לרצות להיכנס לעמוד המוצר? 'לעמוד המוצר', או 'מחכה לך הפתעה בפנים', חשבו על כך, והכינו לגולש את ההפתעה בעמוד המוצר.

עוד אופציה שמילים יכולות למנף את המסר השיווקי הוא לשתול מילים 'חיוביות' במסר או בתיאור המוצר, לדוגמה: אהבה, הצלחה, בלעדיות, הבטחה.

איך אמר מי שאמר? זה הרבה יותר בטוח..😊

יהודה אורשלימי

יהודה אורשלימי

מפתח ומעצב אתרי וורדפרס. חוקר על חיבורים בין טכנולוגיות דיגיטל חדשניות, ובונה תשתיות עסקיות משודרגות שמביאות תוצאות.

ברכות על הצעד הראשון!
אנחנו כאן בשבילך.

רק לבחור את האתר שהכי נכון לעסק. ואנחנו כבר חוזרים אליך עם תוכנית לבניית תשתית עסקית בדיגיטל.