לרגל המצב כל הקורסים שיעזרו לך לבנות עסק דיגיטלי ב 50% הנחה

הדרך האסטרטגית להצלחה עסקית

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
אסטרטגיה היא כלי תכנון המגדיר יעדים ברורים, ומכוון להשגת תוצאה. השלב הבא, שלב הביצוע, קרוי השלב הטקטי, והוא מתייחס לכלים המעשיים שישמשו אותנו להשגת המטרה. יש לך חזון? עם אסטרטגיה הוא יגיע לעולם המעשה.
אסטרטגיה עסקית

תקציר המאמר

לפני שיצאתי לעצמאות, אמר לי חבר "עצמאות היא משרה בפני עצמה". חודשיים כעצמאי הספיקו לי להבין שהבחור טעה, עצמאות היא לא משרה, היא לפחות חמישה משרות בפני עצמם. וזה בהנחה שאני עושה לכם הנחה.

כמו בכל הדברים השווים, ההתחלה אמנם קשה אך אפשר להתכונן כמו גדולים ולתכנן איך להצליח להצלחה. כשיש מטרה ברורה חוסכים הרבה תסכול, חוסר ודאות, ועמידה במקום. בקיצור אתם מפסיקים להסתובב סביב הזנב של עצמכם [כמו שיוצא לי לא מעט לעשות] ופורצים קדימה.

אין אסטרטגיה אם אין  מטרה

אסטרטגיה מזכירה מתכון בישול.
היא מורכבת מ:

  • תמונה של המוצר הסופי.
  • רשימת מרכיבים.
  • תהליך הכנה.

יש לנו מטרה בראש, מיד צצות להם השאלות של איך ת'כלס אנחנו מגשימים אותה, אנחנו מתחילים לבדוק את הכלים העומדים לרשותנו, ואז נבנית אסטרטגיית שימוש מפורטת. 

דוגמה מהחיים, אנחנו רוצים [מטרה], במקרה כזה יש לנו אסטרטגיה אוטומטית מובנית בראש. כל מה שנצטרך לעשות הוא, לקום מהספה, לרדת במעלית [או ברגל] לרחוב, לעבור את הכביש, לגשת למוכר ולהושיט לו את הכסף, והרי לנו מוצר יפהפה כבקשתנו ארוז בשקית ניילון.

אחרי שהגדרנו מטרה, קל לנו לתכנן את הדרך. זו הסיבה שיועצים עסקיים דוחפים אותנו לכתוב סדרת מטרות לשנה הקרובה. בלי מטרה כתובה אנחנו אבודים, מרחפים בחלל אי הוודאות ומחפשים מה לעשות.

למה קשה לנו לתכנן אסטרטגיית הצלחה?

התשובה פשוטה, חוסר ידע. ברוב המקרים אנחנו לא תאגיד ענקי שמקיים ישיבות סיעור מוחות עם צוות מקצוענים. 

הילד שלי בן החמש, ואני, שותפים לפחד מפני הלא נודע. ממש כך. מה שאנחנו לא יודעים מעורר פחד אצל כל אחד מאתנו. פחד של יזם נחוש מוביל אותו לזרימה עם המציאות, ומונע ממנו לחקור את השוק אליו הוא נכנס. התוצאה היא - חוסר אסטרטגיה עסקית, ולקבוע מטרות, יעדים, ופעילות בהירה.

זכרו:
אסטרטגיה עסקית אינה שונה מאסטרטגיה ל'איך לקנות מוצר הביתה', היא שונה באורך התהליך, ובמורכבות שלו.

נתחיל עם מטרה - המטרה של מאמר זה, לעשות סדר במוחו של היזם המתחיל, ואף במוחי שלי. במסע הפרטי שלנו לדרך עצמאית. כמשווק דיגיטל למדתי על בשרי את היסודות הבסיסיים לעצמאות.

זו ההזדמנות שלי לחלוק יחד אתכם את כל העקרונות בצורה מסודרת, החל מהגדרת מטרות ועד לאסטרטגיות שכל יזם צריך לתכנן כדי להפוך לעצמאי מצליח [ולא, לא קונה את הפחית על שפת הים].

יאללה מתחילים.

ממה מורכבת אסטרטגיה להרוויח מיליון דולר?

אסטרטגיה להרוויח מיליון דולר מורכבת מאסטרטגיות  בתחומים הבאים:

  1. אסטרטגיית מוצר.
  2. אסטרטגיית מיתוג.
  3. אסטרטגיית מכירות.
  4. אסטרטגיית קהל.
  5. אסטרטגיית שיווק.
  6. אסטרטגיית תוכן.
  7. אסטרטגיית פרסום.
  8. אסטרטגיה פיננסית.
  9. אסטרטגיה אנושית ליצירת קשרים ושת"פ עסקיים.
  10. אסטרטגיית תודעה [להלן מיינדסט].

המטרה, מיליון דולר בייבי

נתחיל מהתחלה, אתם צעירים [ברוח וודאי], מוכשרים, ואנשים טובים [איך לא?] שרוצים לצאת לעצמאות, לעזור לעולם, ועל הדרך להרוויח את כספכם ביושר. דיברו אתכם על הקשיים, הדילמות, והמרתון הארוך שמחכים לכם ברגע שדלת הרוגע של עולם השכירים נסגרת מאחריכם, אבל אתם מוכנים לקרב. מזהים את עצמכם?

נהדר. מה הלאה? לאן אתם הולכים? מה אתם מתכננים לעשות?

אני מדבר על השלב שמגיע אחרי השאלה הבסיסית והגורלית מכל, 'למה אתם, למען השם, עושים את זה?'. את השאלה האחרונה - אתם אמורים לשאול כשאתם בצד הפנימי של עולם השכירים.

אז שוב, והפעם בקצרה, לאן?

לפני הפסיעה הראשונה במסלול העצמאות אתם חייבים לדעת מהם מטרות העל בסוף המסע. אחרי שתהיו מפוקסים על המטרות יהיה לכם קל [יחסית, כן] להגיע למטרה, ולחסוך שעות מייגעות וחסרות תכלית של ניסוי וטעיה.

הגדירו מטרות. זה יכול להיות:

  • להזניק את העסק שלכם ולהיחשב בין עשרת הגדולים בתחום.
  • לגרום שכולם ידברו על העסק.
  • להרוויח מיליון דולר [ברור שיותר.. רק בשביל הדוגמה].

קבעו יעדים מדידים לטווח הקצר

לכל המטרות שלכם יש מאפיין משותף, הם מביעים משאלה לתמורה מסוימת שאתם נורא חושקים בה. תמורה של כסף, פרסום, הצלחה, כבוד. או כל דבר אחר שנחשב עבורכם תמורה.

אחרי שאתם מבקשים את התמורה מהצד של האנשים בצד השני, הגיע הזמן לחשוב על איך אנחנו גורמים לאנשים, ולכמה שיותר, להעניק לנו באהבה, את התמורה שאנחנו מבקשים, וכמה שיותר.

לצערי עדיין איני מומחה בכל עשרת האסטרטגיות, אך מאמין שאוכל לסייע בחלק של האסטרטגיה השיווקית, בדגש על השיווק והפרסום בדיגיטל. מוזמנים להיכנס.

יהודה אורשלימי

יהודה אורשלימי

מפתח ומעצב אתרי וורדפרס. חוקר על חיבורים בין טכנולוגיות דיגיטל חדשניות, ובונה תשתיות עסקיות משודרגות שמביאות תוצאות.

ברכות על הצעד הראשון!
אנחנו כאן בשבילך.

רק לבחור את האתר שהכי נכון לעסק. ואנחנו כבר חוזרים אליך עם תוכנית לבניית תשתית עסקית בדיגיטל.