בונים אתר? אלו 15 הדברים שיעזרו לכם להוציא אתר מושלם

יש לכם עסק? אתם חייבים לבנות אתר אינטרנט. ככה חושב מנהל בנק לאומי, וככה בטוחים אלו שרוצים בהצלחתכם העסקית. אז אם כבר בונים אתר הנה צ'קליסט של 15 פעולות לאתר מושלם.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

נכתב בהשראת אירועים אמתיים.

את הרעיון למאמר קיבלתי  מלקוחות שביקשו לקדם את העסק ולבנות אתר אינטרנט מקצועי. רבים מהם נזכרו בשלבי הגמר של האתר לבחור מערכת סליקה, לכתוב את התוכן לאתר, ואפילו, עד כמה שזה יישמע מוזר, לתמחר את המוצרים.

המדריך הבא עושה סדר בראש לבעל עסק העומד לפני בניית אתר. וכולל את חלקי החובה פלוס טיפים מעשיים, שהוא חייב לדעת לפני שתהליך בניית האתר מתחיל.

אתר טוב מתחיל בתכנון קפדני

קבלו מציאות הזויה, בעלי עסקים לא מעטים בטוחים שבונה אתרים מבין היטב את העסק, הם מצפה שבעל המקצוע יסדר [ואף יכתוב] את התוכן, הוא זה שיבחר עבורו את מערכת הסליקה, ואף ינהל עבורו את הלקוחות.

הרעיון שהעליתי אינו מופרך, בעלי מקצוע נותנים במקרים רבים שירות כולל לבעל העסק, אולם אז סך בניית האתר מתייקר משמעותית.

מעוניינים לבנות אתר מושלם ולחסוך בעלויות? המדריך הבא הוא לגמרי בשבילכם.

החלטתם לבנות אתר? מעולה.
קחו לעצמכם כמה דקות ובדקו אם אתם כבר סגורים לגבי 15 חלקי הבנייה שסיכמתי לכם.
אם תתכננו לעומק את מרכיבי האתר שלכם תרגישו שאתם מבינים היטב את ההיררכייה השיווקית בדיגיטל, תתחברו לעסק שלכם, ותגיעו מוכנים לתהליך השיווק באינטרנט.

שוב, אם יש לכם צוות של גרפיקאי, מפתח אתרים, איש קריאייטיב, ויועץ שיווקי כנראה שאתם מסודרים. אולם מניסיוני, רוב בעלי העסקים מתנהלים עם תקציב לא מספק לשיווק מקצועי. במקרה הזה תצטרכו לחשוב על הכל לבד.

15 החלקים שמרכיבים אתר מושלם, הנה אנחנו מתחילים

את 15 החלקים המרכיבים את האתר הטוב ביותר אני לחלק ל 3 קטגוריות:

  • אפיון העסק, והמחשה ויזואלית דרך מבנה עיצובי ייחודי.
  • מבנה התוכן, או הפאנל השיווקי, אליו הגולש ייחשף מהרגע שהוא נכנס לאתר.
  • מערכות חיצוניות אותם נחבר לאתר, על מנת לאפשר אופציות עסקיות מקסימליות דרך האתר.

חפרתי.

החלק הראשון: אפיון, מיתוג ועיצוב האתר

החלק הראשון [מתוך 3] מתמקד בבסיס של כל עסק, בכל שלב, המיתוג.
מיתוג, הוא סך הפעילות המייחדת את העסק. כך שכל גולש שנחשף לאתר ידע לזהות דרכו את העסק שלכם ובכל שלב כלשהו.

הלוגו

לפני שאתם פונים לקבל היכרות מהלקוחות שלכם חשוב שתכירו את עצמכם.
לוגו הוא אמנם רק סמל, אך הוא הסמל שלכם. לוגו מעביר את המהות של העסק, ובהצצה חטופה בת שבריר שנייה של המתבונן.

חשבו על עצמכם, מה גורם לכם לזהות מותג עסקי בקלות? האם זה השם של החברה, הקריאייטיב, או הלוגו? לוגו הוא הסמל מזהה הראשי של כל עסק המעוניין לפרוץ הלאה. לכן חשוב שתתחילו לחשוב עליו, ולהשקיע בו.

מאיפה מתחילים?
ראשית, חשבו מה הצבעים ש'מדברים אליכם'? אילו צבעים משדרים את האווירה של העסק?
שנית, חשבו על צורה קליטה המאפיינת את העסק. [ מומלץ: צורה פשוטה המורכבת משני אלמנטים בלבד, לדוגמה: בניינים ושמיים].

בקיצור, תדאגו ללוגו.

מהם הצבעים של האתר

בדרך כלל הצבעים יילקחו מצבעי הלוגו של העסק. בדקו מה הצבעים שמרכיבים אתרים אחרים באותו תחום. נסו להתחבר לקונספט מסוים.

אחרי שנוצר איזשהו קליק ביניכם לסט צבעים מסוים, הוסיפו שדרוג משל עצמכם ושלבו אותו באתר.

זכרו הצבע משפיע על שיקול הדעת של הגולשים. השתמשו בפסיכולוגיה הזו לטובה.

איך תעצבו את האתר

מה העיצוב של האתר? אפיון מקצועי מוביל לעיצוב נכון. הבעיה היא שרוב העסקים לא משקיעים באפיון. אפיון מקצועי אינו זול. אך משפיע על ההחלטות של הגולשים. ועד כמה שזה יישמע לכם מוזר, גולשים מזהים בתת מודע אתר שנבנה ברישול, אפילו שהם נעדרי יכולת עיצוב, ובורחים לאתר נעים ומזמין יותר.

מאיפה מתחילים? אתם לא חייבים להיות מעצבים או משווקים דגולים כדי לדעת איזה אתר מצליח לרתק אתכם. היכנסו לאתרים מובילים בתחום שלכם ובדקו מה האתר שגורם לכם להתמגנט אליו.

מצאתם אתר כזה? תדאגו לעיצוב טוב יותר ממנו.

אילו אופציות ואלמנטים תשלבו באתר

אלמנטים הם מכלול האפשרויות והפעולות שהגולש הממוצע יוכל לבצע באתר של העסק.

חשבו מה המטרות שלכם מהאתר? האם מדובר באתר מכירה? האם יהיה אזור אישי ללקוחות שרכשו שירות או מוצר? אילו אפשרויות חיפוש תוסיפו?

לפני שאתם ניגשים לבנות אתר חשבו על המטרות שלכם, וגשו עם תכנית ברורה לבונה האתרים שלכם.
זה יחסוך לכם זמן רב של התכתבויות בלתי פוסקות ותסכול שלא נגמר משני הצדדים.

הקריאייטיב והתוכן הויזואלי שתציגו באתר

חשבו על התוכן שאתם מעוניינים להציג לגולש.
יש לכם מה להוסיף? כתבות, המלצות, ראיונות? הוסיפו את כל מה שייתן ערך מוסף לגולש.

מהו תוכן טוב?

אם אתם משתמשים בתוכן טקסטואלי מקדו את המסר עד כמה שאתם יכולים. לגולש חשוב להבין:

  • מה הוא הולך לקבל.
  • למה דווקא אתם?
  • מה היתרונות של המוצר שלכם.

דאגו להעביר לו את כל המידע במספר פסקאות ממוקדות שיעשו את העבודה.
הרוב המוחלט של האנשים נוטה לצרוך תוכן ויזואלי ובעיקר זה המגיע באמצעות וידאו. אבל בהחלט גם תמונות הפקה מושקעות יעשו את העבודה.

החלק השני: מבנה התוכן של האתר

החלק השני יורד לרזולוציות מפורטות בתהליך הבניה של האתר. זה השלב שבו כבר יודעים מה המסר,  ומתחילים לפזר את התוכן בין חלקי האתר. הכרחי שתבינו מה ההיררכיית התוכן הנכונה באתר עסקי.

פיזור התוכן של העסק באתר

יש לכם ערמות מוכנות של תוכן איכותי להזין באתר? תכננו היכן למקם אותו.
חלקו את מגוון השירותים של העסק לחלקים ונסו להתאים עמוד נפרד לכל תוכן.

אם יש לכם מוצרים חלקו את כלל המוצרים שלכם לקטגוריות ראשיות.
לדוגמה:

  • מוצרים למבוגרים.
  • מוצרים לגברים.
  • מוצרים לנשים.
  • מוצרי ילדים.

לאחר מכן חלקו את הפריטים הנמצאים באותה קטגוריה.
לדוגמא, מוצרים לגברים:

  • בגדים לאירועים.
  • בגדי יום חול.
  • בגדי ספורט.

חלקו את התוכן לעמודים ופוסטים

כל אתר מורכב מעמודים ופוסטים.

בעמודים, נזין תוכן שיהיה בדר"כ סטטי כגון עמוד הבית, אודות, צור קשר ושירותי העסק. בעמודי פוסטים נזין מאמרים, או עדכונים וחידושים בעסק, כגון, אירועים, סדנאות, קורסים.

את עמודי הפוסטים ניתן לשייך לקטגוריות ותגיות כך שכל עמוד יופיע במספר קטגוריות או תגיות הרלוונטיות אליו, אבל זה בחלק הבא.

חלקו את התוכן הקבוע והתוכן המשתנה של העסק שלכם.

מה יהיו הקטגוריות והתגיות באתר

ההבדל בין קטגוריה לתגית הוא בערך כמו ההבדל בין נושא לתת נושא.
אם הקטגוריה עוסקת בבגדי גברים, התגיות יהיו פיג'מות לגברים. טרנינג לגברים. בגדי ערב [יש דבר כזה?..] ועוד.

כל קטגוריה תשויך למספר גדול יותר של עמודי פוסטים מתגית. כך לדוגמה קטגוריית בגדי גברים תכיל את כל עמודי מוצרים לגברים, לעומת תגית פיג'מות גברים שתשויך רק לעמודי המוצרים של הפיג'מות.

אילו מוצרים יהיו באתר [לקוח שלי רצה רק 40% מהמוצרים שהיו לו בחנות]

התחילו לתכנן את המוצרים לפי קטגוריות, תגיות ומוצרים קשורים.
חשבו על שיטת התמחור אותה תרצו להציג, האם תרצו להציג מחיר ללא מע"מ או מחיר סופי כולל מע"מ. ממליץ להציג את המחיר הסופי, כדי שהלקוח לא יופתע בזמן אמת של הקנייה וינוס על נפשו.

חשבו על מבצעים, קופונים, והטבות. ותכננו איך להציג אותם באתר.

אילו טמפלטים יכלול האתר שלכם?

החלק הזה מיועד לבעל המקצוע שבונה את האתר, אך בחרתי לכלול אותו מהסיבה שבוני אתרים רבים לא מכירים עדיין על היכולת המופלאה, ממש כך, של הטמפלטים.

מתי תשתמשו בטמפלטים?

אם אתם מתכננים לבנות מספר גדול של עמודים דומים במבנה הוויזואלי, אך בעלי תוכן שונה, לדוגמה -עמודי מאמרים, מוצרים, שירותים ועוד, נבנה טמפלט אחד ולשייך אותו לכל העמודים הדומים, במקום לשכפל את אותו עמוד מספר פעמים.

אם אתם משתמשים בוורדפס, עם התוסף אלמנטור, בגרסת הפרו אתם מסודרים.
התוסף המדהים הזה מאפשר לכם ליצור טמפלט עם שדות טקסט דינמיים שישאבו את התוכן הישר מעמוד התוכן בוורדפרס ולפי שיטת ה'שדות מיוחדים'. [מתכנן לכם על זה מאמר נפרד]

החלק השלישי: שירות לקוחות וניהול עסקי שוטף דרך האתר

החלק השלישי והאחרון במאמר מתכנן לכם את היום שאחרי.
מה קורה אחרי שהאתר באוויר? האם אתם יודעים איך להתמודד עם הזמנות? איך לתקשר אונליין עם הלקוחות? מה לעשות כדי ליצור מצב של לקוחות חוזרים? באילו כלים להקים מערכת מכירה של כרטיסים? ועוד.

כלים לתקשורת אונליין עם הלקוחות דרך האתר

אחד הדרכים להניע את הגולש ליצור אתכם קשר היא מערכות תקשורת אונליין דינמיות.
לדוגמה מערכת הצ'אטים של פייסבוק, או מערכת צ'אטים וירטואלית. המערכות הללו מאפשרות לגולש לשלוח הודעה ישירות אליכם, בלי להשתמש בג'ימייל. מתאים במיוחד לעסקים השואפים לטווח מענה קצר ככל האפשר.

בררו מה הדרך שלכם לתקשר בזמן אמת עם הלקוח ולהניע אותו לברר פרטים על מה שהוא רואה באתר.

בנו מערכת אוטומציה לשליחת מיילים והודעות בתזמון מראש

שמרו על קשר עם הלקוחות שלכם גם אחרי שהם כבר יצאו מהאתר. דרך מעולה לשמור על קשר היא לשלוח ללקוח שלכם הודעות עם ערך מוסף בתדירות מסוימת.

חברו את האתר למערכת אוטומציה שכזו והתחילו לתכנן סדרת מיילים הודעות שיישלחו במקרה שלקוח רכש, נטש עגלה, שהה זמן מסוים. נכנס לעמוד מסוים. והאפשרויות הם בלתי מוגבלות.

קראו את המדריך הפרקטי לבניית מערכת דיוור אוטומטית עם מיילצ'ימפ

האם לקוחות יוכלו לרכוש דרך האתר?

אחד הלקוחות שלי הפסיד עשר אלף ש"ח בגלל שהתעכב עם רכישת מערכת סליקה. ממש כך, חודשיים חיכיתי לו שיתפנה לבחור בין מערכות הסליקה שהצעתי. בחודש שהאתר עלה לאוויר סך ההזמנות עמד על חמש אלף ש"ח.

אתם מוכרים משהו באתר? תדאגו שתהיה מערכת סליקה מזמינה דרכה הגולש ירכוש אונליין במהירות ובלי לבזבז הרבה זמן.
בנוסף זכרו, אסור שפרוצדורת הרכישה תהיה מורכבת. עשו הכל כדי לקצר את התהליך ולהזמין כמה שיותר גולשים לרכוש.

נהלו את מלאי המוצרים שלכם ביעילות עם המערכות הנכונות

לא מעט בעלי עסקים מבזבזים זמן יקר רק בגלל שהם לא השכילו לחבר את האתר למערכות ניהול מלאי והזמנות.

חברו את האתר למערכות מהסוג הזה.
הם יתנו לכם תמונת מצב ברורה של מצב מלאי המוצרים שלכם. תוכלו לדעת מה חסר, מה פופולרי, ומה לא נמכר, ולבנות את העסק בצורה חכמה.

מוכרים קורסים? יש מערכות חכמות גם לזה

מוכרים כרטיסים דרך האתר? יש מערכות חיצוניות שיעשו לכם את העבודה בקלות.

המיוחד במערכות אלה הוא שהממשק שלהם הותאם לחווית משתמש מקסימלית ולנוחות הזמנה מצוינת. כך שבמקום להתחיל לעצב עמוד נוסף באתר אתם פשוט מחברים את המערכת לחשבון העסק שלכם, ומתחילים למכור כהוגן.


יהודה אור

יהודה אור

משווק, סופר, אמן, ומוזיקאי. פורט ביצירתיות על המכחול הדיגיטלי ודואג לפתח קשרים עסקיים.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שתאהבו