כל המונחים בשיווק דיגיטלי ממומן שסקרנו אתכם כבר מזמן

משווק דיגיטל משחק כל הזמן עם אפשרויות הפרסום במערכות הפרסום הדיגיטליות. עודף האפשרויות מכריח אותנו לבנות קמפיין פרסום דיגיטלי ממוקד ובתזמון הנכון כדי לחסוך בכסף ולהגדיל תוצאות. קראו על מושגי הפרסום הדיגיטליות.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

היתרון המרכזי שיש בקמפיין דיגיטלי הוא האפשרות למדוד ולראות נתונים שונים ברמת הקמפיין. בשונה מקמפיין פרינט, בו לא נוכל לדעת כמה אנשים הציצו בכלל על המודעה שלנו.

כדי 'לקרוא' את שפת הסימנים של מערכות הפרסום הדיגיטליות כמו גוגל ופייסבוק נצטרך להבין את המונחים הבסיסים של הקמפיין. אחרי שתקראו את המאמר הבא תוכלו לזהות מקילומטר מילים כמו חשיפה, יוניק, או CPM, והכי חשוב, תדעו לשפר את נתוני הביצוע של הקמפיין ולהכפיל את התוצאות בתקציב הפרסום שלכם.

המאמר נכתב בהנחה שהתחלתם בתהליך פרסום דיגיטלי בפלטפורמות השיווק הפופולריות. במידה ואתם בתחילת הדרך יש הרבה מידע בסדנת השיווק הדיגיטלי שבאתר.

חשיפה impression

חשיפה היא כניסה של המודעה לטווח הראיה של הגולשים.

שימו לב – חשיפה לא כוללת לחיצה על המודעה.

על פי נתוני גוגל – בלמעלה מ50% מנתוני החשיפה לא צופה הגולש במודעה עצמה, לפני שנתיים החלה גוגל ופייסבוק לחשב חשיפה רק אם המודעה נכנסה לטווח המסך של הגולש, וכן פייסבוק.

קליק click

קליק – כמות הלחיצות של הגולשים על אלמנטים השונים במודעה.

נתון של 200 קליקים לא מחייב שיהיו 200 אנשים שלחצו, יכול להיות שמדובר ב 100 אנשים שלחצו 2 פעמים ב 2 פרקי זמן שונים.

קליק ייחודי unique click

מערכת הפרסום סופרות כמה אנשים שונים לחצו על המודעה לפחות פעם אחת.

הגעה [או חשיפה ייחודית] reach

כמה אנשים שונים נחשפו למודעה לפחות פעם אחת. [שוב הכרחי שיהיה חשיפה אחת לכל גולש אך אין נתון וודאי לגבי אחוז החלוקה של שאר החשיפות].

תדירות ממודעות frequency 

כמות הפעמים שגולש ספציפי [או יוניק] ראה את המודעה.

בהנחה שמספר החשיפות עומד על 2,000 ומספר האנשים שנחשפו למודעה עומד על 500, ממוצע התדירות עומד על 4 חשיפות של המודעה לכל גולש.

מדד זה מסייע לנו לחשב את תקציב הפרסום.

לדוג':

אם אנו רוצים להיחשף 3 פעמים ל 10,000 אנשים אותם הגדרתי בקהל היעד, וליצור את התקציב.

רצף התדירות משתנה לפי מטרות השיווק. חברה חדשה הרוצה לפרוץ לתודעה ומעוניינת בחשיפה רחבה תגביר את תדירות המודעות שלה. לחילופין קמפיין שיווק סטנדרטי מתכנן קמפיין שתדירות החשיפה לכל גולש בו תהיה מוגבלת.

נתון זה יסייע לי לנתח את הקמפיין ולבדוק האם אכן הגעתי ליעד החשיפות, והאם החשיפה אכן קידמה את אחוז המעורבות של הגולש בתוכן.

במידה ואחוז המעורבות נמוך נבדוק האם יש צורך לרענן את המודעה ולשפר את התוכן והתמונה שבתוכה, או לפנות לקהל יעד שונה, או לשנות את המוצר במודעה, ולוודא שאין שחיקה של המודעה אצל הגולשים.

Ctr  יחס הקלקה

סך הקליקים מתוך אחוז החשיפות, סך ההקלקה העולמית מתוך חשיפות המודעה מראה שמתוך 2000 חשיפות תהיה הקלקה אחת. בקמפייו רשת החיפוש אחוז ההקלקות יהיה גבוה יותר בגלל שהגולש מחפש את התחום .

במודעות צד פייסבוק אחוז ההקלקה עומד על 1 ל 2,000, במודעות על הניוז פיד עומד על 1 ל 100. כיעד נשאף לאחוז ההקלקה העומד על 5%.

מה הפרמטרים המשפיעים על אחוז ההקלקות?

  • פילוח קהל היעד ורמת הדיוק בהכוונת הפרסום.
  • קריאייטיב [טקסט, תמונה, הנעה לפעולה]. כאן תלמדו לבנות אסטרטגיית תוכן שיווקי לקמפיין.
  • הצעת הערך שלפנינו, מה המוצר ומה המחיר [תלוי בעיקר בבית העסק].

unique ctr

קליקים ייחודיים. כלומר כמה אנשים שונים לחצו מתוך האנשים השונים שנחשפו למודעה.

Ppc תשלום פר [לפי] קליק.

שיטת תשלום זו כוללת:

  • Cpc – מחיר ממוצע לקליק [דוג – 100 ש"ח ל 100 קליקים ממוצע 1 שח לקליק].
  • Cpuc – ממוצע לקליק ייחודי [דוג – 100 ש"ח ל 20 גולשים – שכל אחד מהם לחץ 5 פעמים בממוצע – ממוצע 5 שח לגולש] .

Cpm] cost per mile] – או רכישה מדיה

שיטת תשלום עבור 1000 חשיפות.

שיטת התשלום כאן היא על החשיפה עצמה. במידה ומטרת הקמפיין היא שיראו אותנו בכל מקום וכל הזמן.

נחשב כמה אלפי חשיפות היה לנו [לדוג מתוך 10000 חשיפות יש לנו 10 אלפיות של חשיפה] ונחלק את סכום הקמפיין הכולל במספר האלפיות, כך לדוג תשלום של 100 שח עבור 10 אלפיות של חשיפה ייחשב 10 שח לאלף חשיפות.

פעילות action

פעילות שהגדרתי בקמפיין הנוכחי ושחשוב לי למדוד אותה ואשר מהווה מעין המרה ופעולה שבאה לאחר הקליק. הפעילות [המרה] הוא כל מה שרלוונטי לפלטפורמה בה אני מפרסם [גוגל, פייסבוק].

דוגמה לפעילויות והמרות שחשוב לי לעקוב אחריהם:

  • לייק בדף העסקי.
  • השלמת ליד.
  • הורדת אפליקציה.
  • צפייה בוידאו.
  • מעורבות בפוסט.
  • רכישה. ועוד.

Cpa] cost per action]

שיטת תשלום עבור פעולות. כלומר נחלק את הסכום הכולל ששילמנו במספר ההמרות.

Max bid

הצעת מחיר מקסימלית כוללת לקליק/ המרה, אותה אני מוכן להציע תמורת קליק אחד בממוצע.

לדוג':

אם הצעתי מחיר מקסימלי של 1 שח לקליק, המערכת תגבה גלובלית 10 ₪  ל10 קליקים, אך המחיר הפרטני לקליק לא יעמוד תמיד על 1 ₪ לקליק, אלא קליק אחד יעלה 1.26 אג' והשני על 0.74 אג', וכן על זה הדרך.

Rtb] real time bid]

מכרז בזמן אמת [מכרז דירוג שני].

גוגל מבצעת בכל פעם מכרז מה יהיה הסדר בו ידורגו המפרסמים.

גוגל קובעת על פי ציון האיכות והרלוונטיות של המפרסם, ככל ברמת הרלוונטיות תהיה גבוהה יותר גוגל תרוויח ממנו יותר למרות שהוא ישלם פחות לקליק, מכיוון שבסופו של דבר אחוז ההקלקות גבוה יותר על המודעה שלו, וממילא סך התשלום הכולל שלו גבוה יותר.

בהצלחה.


יהודה אור

יהודה אור

משווק, סופר, אמן, ומוזיקאי. פורט ביצירתיות על המכחול הדיגיטלי ודואג לפתח קשרים עסקיים.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שתאהבו