לרגל המצב כל הקורסים שיעזרו לך לבנות עסק דיגיטלי ב 50% הנחה

התוכן הוא המלך. מלכת העטיפה חשובה לא פחות

שיווק דיגיטלי על ידי תוכן

תקציר המאמר

עם יד על הלב, הדבר שהכי קשה לי לעשות זה יצירת תוכן.

ואז אני משוטט ברחוב, חולף על פתחיהן של עשרות מכולות, נכנס לסניף של שופרסל וקונה מוצר שיכלתי לקנות במכולת לפני שני דקות, ועוד לקצר את הדרך הביתה.

למה לא עשיתי את זה? למה לא נכנסתי לנות המכולת הפינתית כדי לקנות את מה שקניתי בשופרסל? האם הרצון לקנייה התעורר רק כשראיתי את שופרסל? או שרציתי לקנות אבל פשוט חלפתי על שאר החנויות בלי לשים לב? אולי גם וגם.

אני יודע מה אתם חושבים, ממתי אנחנו מדלגים על מכולות. מיליון ואחד פעמים אנו נגשים במיוחד למכולת כדי לקנות אי אלו מוצרים ספציפיים שאנחנו חייבים ממש עכשיו.

אתם צודקים. אבל עדיין שופרסל תמשיך להיחשב חווית הרכישה המושלמת לבית. היא זכירה יותר מכל המכולות האפרוריות [במובן הגלובלי של המונח] והמאד ממוקדות.

מה יוצר את השינוי המהותי? תוכן. תוכן שיווקי, תוכן עסקי, תוכן דיגיטלי, לא משנה איך נקרא לו, אבל הוא זה שממקם את שופרסל [ושל עסקים היוצרים ומשווקים תוכן] במרכז התודעה.

אפשר להבין יותר למה שופרסל מתחברת בתודעה שלנו לתחום צריכת המזון. הם פשוט בכל מקום, התוכן שלהם מדבר אלינו, מחייך אלינו ורודף אחרינו. המכולת הפינתית לעומת זאת, הייתה ותשאר ב100 מ"ר רבועים פיזיים בלבד, אם היא תבחר בכך כמובן.

מכולת שכונתית או עסק גלובלי? ההבדל מתחיל בתוכן העסקי שאתם יוצרים

מנסיוני, זה די מאתגר ליצור תוכן עסקי.

בעל העסק פתאום צריך לתרגם את הפעילות שלו במילים, להסביר ללקוח כל מני תועלות, לפרק את מרכיבי המוצר, לצלם, להסריט, לערוך, להפיק, לשכתב, למחוק ואז שוב לשכתב, ואז שוב לערוך.

כמו כל דבר טוב, גם המאתגר ביותר הופך להיות חלק משגרת היום שלנו, ואז הוא כבר מאתגר הרבה פחות ואפקטיבי הרבה יותר. אני מבטי לכם שאחרי תקופה קצרה של יצירה ושיווק תוכן תרגישו את התוצאות בשטח.

כאן תקראו על איך למצוא כיוונים מרתקים ליצירת תוכן מעניין בעסק שלכם.

בשורות הבאות אתן לכם מספר טיפים איך לעטוף את התוכן שלכם באלמנטים ממגנטים.

עטפו את התוכן העסקי שלכם בטוב, ושגרו אותו לתודעת הלקוחות

עטיפת תוכן מעניינת נמדדת ביכולת שלה לגרום לאנשים לעצור ולצרוך את התוכן שלנו, ואף להניע אותם לפעולה.
כך תעטפו את התוכן השיווקי שלכם:

מילים שפוגעות בול

אלו מילים שלא מעבירות את המסר העיקרי של העסק אבל מוסיפות תבלין של רגשות. אלו מילים שמביעות הזדהות עם כאב, מעבירות חוויה והנאה, מציפות ערך נסתר, עונות על שאלות או מעוררות ציפייה וסקרנות לקראת הבאות.

הנה כמה אופציות לעטיפה של התוכן העסקי והשיווקי שלכם באמצעות מילים:

  • מילים שמביעות הזדהות עם כאב – אנו מכירים את התחושה ש..
  • מעבירות חוויה והנאה – חווית אימון במכון הכושר, ליהנות מכל רגע. מילים נוספות שתוכלו להשתמש בהם הם: אהבה, נתינה, כייף, לבלוב ועוד. חפשו איזו מילה עושה לכם טוב בלב?
  • מציפות ערך נסתר – קורנפלקס עם ויטמינים לילדים [טוב, זה בטוח טעים], רכב חסכוני בדלק או עם תא מטען גדול [כי לכולם ברור שהוא נוסע], או דירה עם נוף לים [בטוח שלא 20 מ"ר]. מה הערך המוסף שלכם?
  • עונות על שאלות – היחידי שלא פוגע בשכבת האוזון. לא בטוח שזו הייתה השאלה הנסתרת של הלקוח אבל עניתי כאן על משהו. חשבו אלו שאלות יכולות לצוץ במוח הקודח של הלקוח. בטיחות, איכות, בריאות, נוחות. שלבו תשובות מוצפנות בתוכן השיווקי שלכם.
  • מעוררות ציפייה וסקרנות לקראת הבאות – שחררו את האריה שבכם. פרטים בקרוב. כמה מאכזב כמה מסקרן. מניסיון, כל משפט חצי סמוי כזה עובד נהדר.
  • מילים חברתיות – עד כמה שזה נראה תמוה הדור של היום [ולדעתי זה אף ילך ויחמיר בשנים הבאות] סובל ממחסור חמור בחיי חברה מהותיים. השתמשו במילים חברתיות של קהילה – יוצרים יחד, מתאמנים יחד, הופעה בקבוצה. אם יש לכם עסק מתאים לקבוצה, האפקטיביות של המילים תהיה אדירה.

עיצוב גרפי מלא חיים וצבעים

כאן כבר מדובר בעטיפה משודרגת יותר של תוכן. עטיפה כזו כוללת מספר אלמנטים של מילה, צורה וצבע. מדובר בצורה הכי פופולרית להגשת תוכן שיווקי בסטנדרט גבוה וללא השקעה כספית גבוהה.

שלבו את התוכן השיווקי בתמונה עתירת צבעים. עצבו סביבת צילום עם אווירה הממחישה את העסק שלכם. וסכמו את חגיגת התצוגה הזו במשפט מסכם קצר וקולע. אם אמרו שתמונה שווה אלף מילים, הרי שתמונה מעוצבת עם משפט טקסטואלי שווה כמה אלפים טובים.

אם יש לכם מעט חוש עיצובי תוכלו לעצב את התוכן השיווקי שלכם במספר תוכנות חנימיות, כמו קאנבה המעולה. או בתוכנות מקצועיות ויקרות יותר כמו פוטושופ.

חוויה רב חושית באמצעות שיווק בוידאו

העטיפה המקסימלית שתוכלו להרשות לעצמכם היא וידאו.

וידאו שפוגע כולל: מסר מעובד היטב, צילום איכותי, וליווי מוזיקלי תואם. במקרה כזה המסר השיווקי מדבר אל רוב החושים של הקהל שלכם וגורם לו לעצור וצרוך את התוכן העסקי שלכם.

הנה טיפים שעובדים בפעילות שיווקית בוידאו.

לסיכום:

כשאתם מחליטים לייצר תוכן שיווקי כבר עשיתם את הצעד החשוב ביותר. כדי לדאוג שהתוכן שלכם יהיה מעניין ויתפוס תשומת לב של כמה שיותר אנשים השקיעו עוד קצת בעטיפה של התוכן השיווקי. כמו שכבר ציינתי הדבר יכול להיות מאתגר בתחילת הדרך אבל התשואה מובטחת.

יהודה אורשלימי

יהודה אורשלימי

מפתח ומעצב אתרי וורדפרס. חוקר על חיבורים בין טכנולוגיות דיגיטל חדשניות, ובונה תשתיות עסקיות משודרגות שמביאות תוצאות.

ברכות על הצעד הראשון!
אנחנו כאן בשבילך.

רק לבחור את האתר שהכי נכון לעסק. ואנחנו כבר חוזרים אליך עם תוכנית לבניית תשתית עסקית בדיגיטל.