הכל על אסטרגיה _ _

הדרך האסטרטגית להצלחה עסקית

לפני שיצאתי לעצמאות, אמר לי חבר "עצמאות היא משרה בפני עצמה". חודשיים כעצמאי הספיקו לי להבין שהבחור טעה, עצמאות היא לא משרה, היא לפחות חמישה משרות בפני עצמם. וזה בהנחה שאני עושה לכם הנחה.

כמו בכל הדברים השווים, ההתחלה אמנם קשה אך אפשר להתכונן כמו גדולים ולתכנן איך להצליח להצלחה. כשיש מטרה ברורה חוסכים הרבה תסכול, חוסר ודאות, ועמידה במקום. בקיצור אתם מפסיקים להסתובב סביב הזנב של עצמכם [כמו שיוצא לי לא מעט לעשות] ופורצים קדימה.

אין אסטרטגיה אם אין  מטרה

אסטרטגיה מזכירה מתכון בישול.
היא מורכבת מ:

  • תמונה של המוצר הסופי.
  • רשימת מרכיבים.
  • תהליך הכנה.

יש לנו מטרה בראש, מיד צצות להם השאלות של איך ת'כלס אנחנו מגשימים אותה, אנחנו מתחילים לבדוק את הכלים העומדים לרשותנו, ואז נבנית אסטרטגיית שימוש מפורטת. 

דוגמה מהחיים, אנחנו רוצים [מטרה], במקרה כזה יש לנו אסטרטגיה אוטומטית מובנית בראש. כל מה שנצטרך לעשות הוא, לקום מהספה, לרדת במעלית [או ברגל] לרחוב, לעבור את הכביש, לגשת למוכר ולהושיט לו את הכסף, והרי לנו מוצר יפהפה כבקשתנו ארוז בשקית ניילון.

אחרי שהגדרנו מטרה, קל לנו לתכנן את הדרך. זו הסיבה שיועצים עסקיים דוחפים אותנו לכתוב סדרת מטרות לשנה הקרובה. בלי מטרה כתובה אנחנו אבודים, מרחפים בחלל אי הוודאות ומחפשים מה לעשות.

בשורה תחתונה, אסטרטגיה היא כלי תכנוני המגדיר יעדים ברורים, ומכוון להשגת תוצאה. השלב הבא, שלב הביצוע, קרוי השלב הטקטי, והוא מתייחס לכלים המעשיים שישמשו אותנו להשגת המטרה.

למה קשה לנו לתכנן אסטרטגיית הצלחה?

 

התשובה פשוטה, חוסר ידע. ברוב המקרים אנחנו לא תאגיד ענקי שמקיים ישיבות סיעור מוחות עם צוות מקצוענים. 

הילד שלי בן החמש, ואני, שותפים לפחד מפני הלא נודע. ממש כך. מה שאנחנו לא יודעים מעורר פחד אצל כל אחד מאתנו. פחד של יזם נחוש מוביל אותו לזרימה עם המציאות, ומונע ממנו לחקור את השוק אליו הוא נכנס. התוצאה היא – חוסר אסטרטגיה עסקית, ולקבוע מטרות, יעדים, ופעילות בהירה.

זכרו:
אסטרטגיה עסקית אינה שונה מאסטרטגיה ל'איך לקנות מוצר הביתה', היא שונה באורך התהליך, ובמורכבות שלו.

נתחיל עם מטרה – המטרה של מאמר זה, לעשות סדר במוחו של היזם המתחיל, ואף במוחי שלי. במסע הפרטי שלנו לדרך עצמאית. כמשווק דיגיטל למדתי על בשרי את היסודות הבסיסיים לעצמאות.

זו ההזדמנות שלי לחלוק יחד אתכם את כל העקרונות בצורה מסודרת, החל מהגדרת מטרות ועד לאסטרטגיות שכל יזם צריך לתכנן כדי להפוך לעצמאי מצליח [ולא, לא קונה את הפחית על שפת הים].

יאללה מתחילים.

ממה מורכבת אסטרטגיה להרוויח מיליון דולר?

 

אסטרטגיה להרוויח מיליון דולר מורכבת מאסטרטגיות  בתחומים הבאים:

  1. אסטרטגיית מוצר.
  2. אסטרטגיית מיתוג.
  3. אסטרטגיית מכירות.
  4. אסטרטגיית קהל.
  5. אסטרטגיית שיווק.
  6. אסטרטגיית תוכן.
  7. אסטרטגיית פרסום.
  8. אסטרטגיה פיננסית.
  9. אסטרטגיית תודעה ושמירה על אופטימיות.
  10. אסטרטגיה אנושית ליצירת קשרים ושת"פ עסקיים.

המטרה, מיליון דולר בייבי

 

נתחיל מהתחלה, אתם צעירים [ברוח וודאי], מוכשרים, ואנשים טובים [איך לא?] שרוצים לצאת לעצמאות, לעזור לעולם, ועל הדרך להרוויח את כספכם ביושר. דיברו אתכם על הקשיים, הדילמות, והמרתון הארוך שמחכים לכם ברגע שדלת הרוגע של עולם השכירים נסגרת מאחריכם, אבל אתם מוכנים לקרב. מזהים את עצמכם?

נהדר. מה הלאה? לאן אתם הולכים? מה אתם מתכננים לעשות?

אני מדבר על השלב שמגיע אחרי השאלה הבסיסית והגורלית מכל, 'למה אתם, למען השם, עושים את זה?'. את השאלה האחרונה – אתם אמורים לשאול כשאתם בצד הפנימי של עולם השכירים.

אז שוב, והפעם בקצרה, לאן?

לפני הפסיעה הראשונה במסלול העצמאות אתם חייבים לדעת מהם מטרות העל בסוף המסע. אחרי שתהיו מפוקסים על המטרות יהיה לכם קל [יחסית, כן] להגיע למטרה, ולחסוך שעות מייגעות וחסרות תכלית של ניסוי וטעיה.

הגדירו מטרות. זה יכול להיות:

  • להזניק את העסק שלכם ולהיחשב בין עשרת הגדולים בתחום.
  • לגרום שכולם ידברו על העסק.
  • להרוויח מיליון דולר [ברור שיותר.. רק בשביל הדוגמה].

קבעו יעדים מדידים לטווח הקצר

 

לכל המטרות שלכם יש מאפיין משותף, הם מביעים משאלה לתמורה מסוימת שאתם נורא חושקים בה. תמורה של כסף, פרסום, הצלחה, כבוד. או כל דבר אחר שנחשב עבורכם תמורה.

אחרי שאתם מבקשים את התמורה מהצד של האנשים בצד השני, הגיע הזמן לחשוב על איך אנחנו גורמים לאנשים, ולכמה שיותר, להעניק לנו באהבה, את התמורה שאנחנו מבקשים, וכמה שיותר.

וכאן המסע האסטרטגי שלנו מתחיל.

אסטרטגיית מוצר – מה התמורה שלך לעולם?

 

השאלה הראשונה שנשאל את מי שמספר לנו שהוא רוצה להרוויח מיליון דולר היא, מהי התמורה שלך שעבורה אתה מתכנן לקבל מיליון דולר?

האם מדובר במוצר, או בשירות מקצועי? במידה ומדובר במוצר האם מדובר במוצר פיזי או טכנולוגי? האם תייבא מוצר או תהיה שותף לחברה קיימת ותחיה על בסיס עמלות?

ברוב המקרים, אם החלטתם לצאת לעצמאות משמע שיש לכם מוצר ברור בקנה. קורה שאנשים יוצאים לעצמאות ואז מחפשים אחר המוצר המנצח שלהם, אך הם מעטים.

גם אם אתם מהרוב שיודעים מה המוצר שלהם, מומלץ לתכנן איך המוצר הזה הולך להכניס לכם מיליון דולר.

כתבו רשימה של כל המוצרים שלכם, ואז צמצמו את הרשימה למספר מוצרים מנצחים. אם זה בגלל שהם יותר רווחיים, יותר מבוקשים, או כי אתם יותר מקצועיים באלה דווקא.

אין לכם אסטרטגיית מוצר אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

  • מה המוצרים שלי?
  • איזה מוצר הכי רווחי?
  • מדוע דווקא המוצר הזה?
  • לאילו מוצרים אוכל להתפתח בהמשך הדרך?

אסטרטגית מיתוג – לגרום לאנשים לזכור אותך

 

יש לך מוצר מנצח? נהדר. בסוד אני יכול לגלות לך שיש עוד אלפי אנשים שעושים בדיוק את אותו הדבר, עם אותו מוצר, שנותן את אותה תועלת. טוב לא תמיד זה בדיוק אותו דבר, אבל זה קורה לא מעט.

כמה חברות של משקאות יש בעולם? מאות.

כמה עולים לך כרגע בראש? כן, כן, לך? ממוצע החברות שעולים בראש עומד על חמישה בלבד [ קוקה קולה תמיד תהיה שם].

חמשת החברות האלה נמצאים בקצה העליון של התודעה שלך, ושל עוד אלפי אנשים ברחבי העולם.

המטרה, להגיע לתודעה של כמה שיותר אנשים, ולהישאר שם. זה טוב לעסק, זה טוב לכם. בפעם הבאה אנשים לא יחפשו בגוגל 'חנות מחשבים', הם יחפשו 'מוטי מחשבים'. [הבנתם את העיקרון?]

איך ממתגים עסק?

 

אסטרטגיית מיתוג מסתובבת סביב העסק, ומבוצעת על פי רוב על ידי תכנון קפדני של 3 שלבים מרכזיים.

1.היכרות והגדרה ברורה של העסק ושל בעל העסק.
אסטרטגיית מיתוג אמורה לתת תשובה לשאלות הבאות:

  • מי אתה?
  • מה הבידול שלך?
  • מה הסיפור שלך?
  • יש לך רזומה מטורף, נסיון עשיר, או סיפור חיים מרגש?

תחשפו כמה שיותר. זה ייתן לכם יתרון על הרבה מתחרים אנונימיים.

2. איך העסק יתרגם את הבידול שלו כלפי חוץ.

  • מה יהיה הלוגו? [קליט, חובה].
  • באילו צבעים?
  • מה יהיה המסר, הסלוגן?
  • מה הכי ישקף את העסק ואת התועלת שלו בעולם?

הלוגו והסלוגן אמורים להישאר לעשרות השנים הבאות אז מומלץ לחשוב בגדול.

דרך מצוינת לבנות מותג איכותי היא ליצור תוכן. עסק שמוכר מחשבים, התוכן שלו זה מוצרי מחשוב נוספים. עסק שמספק שירותי ייעוץ, התוכן שלו הוא מאמרי תוכן בתחום הייעוץ. אסטרטגית מיתוג חייבת לכלול סעיף על תוכן. איזה תוכן תייצר? באיזו תדירות?

3. מי הולך להמליץ על העסק לקהל החדש.

אחרי שניסחתם, וזיקקתם את העסק, זה הזמן לחשוף אותו לעולם על ידי אנשים מוכרים. בשפה הפרסומית זה נקרא יח"צ, או שת"פ עם 'סלבים' למיניהם או ידוענים בתחום. זה כולל בלוגרים, יוטיוברים, וכל מי שנחשב פופולרי.

צאו לחקור את התחום, חפשו את המתחרים ואת הידידים. לפעמים תגלו מתחרים שיהפכו לידידים. שאלו את עצמכם איך אני משכנע את השחקן / סלב / בלוגר, להשתמש במוצר שלי ולחשוף אותו.

אין לכם אסטרטגיית מוצר אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

    • מה הבידול שלי? למה דווקא אני?
    • איזה קו עיצובי הכי תואם את העסק?
    • איך אני הולך לייצר ים של תוכן?
    • מי הסלב הכי ידוע שאוכל לעשות אתו שת"פ? ואיך?

אסטרטגית קהל – תגרמו לקהל שלכם לרדוף אחריכם

 

יש לכם מטרה להגיע ל 1,000,000$. מי הקהל שיעזור לכם להגשים את המטרה במירוץ למיליון?

עסק מצליח יודע לפרט מתוך שינה את כל שכבות האוואטר של העסק. הוא חקר מה גורם להם להתרגש, או להחסיר פעימה. הוא גם מכיר היטב את המאפיינים הסוציו אקונומיים של קהל היעד שלו. הוא יודע איפה הם גרים, מה הם אוהבים, ומה הם מעניין אותם.

הכר את הקהל. עסק מצליח בונה ומתאים את עצמו לפי המאפיינים של קהל היעד שלו. תשכחו מזה שהקהל יתאים את עצמו, זה לא הלך לאף אחד, אז אל תתאמצו. פשוט תתאימו את עצמכם למי שיקנה אתכם, ותחסכו אלפי שעות של מרדף עקר אחרי אנשים תמימים שלא יבינו מה אתם רוצים מהחיים שלהם.

אין לכם אסטרטגיית קהל אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

    • מי הם שלושת האנשים שהכי ירצו לקנות אותי? [בנו שלושה פרופילים שונים]
    • האם יש מאפיינים משותפים לקהל?
    • האם יש לי אפשרות להתרחב ולמכור לקהלים נוספים?

אילו חוויות רכישה אתם מתכננים לקהל שלכם? כמה תובנות על חווית לקוח.

אסטרטגית שיווק – הדרך היחידה להבין מה העסק שלך באמת.

יש לנו מוצר מנצח, שאפו. אחרי פשפוש קרביים עמוק הצלחנו להבין מה הייחודיות שלנו בעולם עמוס מתחרים. ולא רק זה אלא שרטטנו תרשימי אישיות מפורטים של אלו שהולכים לתת לנו את התמורה עבור המוצר.

שיווק הוא במקרה מה שאני עושה. ולכן התהליך שאפרט לכם יהיה ארוך יותר משאר האסטרטגיות שתצטרכו לעשות, אך אני מאמין שתלמדו מזה משהו.

שיווק, בהגדרתו המדויקת, הוא יצירת שוק. אין לך שום אפשרות להגיע לרף שקבעת לעצמך [מיליון דולר בייבי, זוכרים?] אם אין לך את השוק שיקנה ממך. אלא אם כן שיווקת את עצמך נכון, והצלחת לגרום לפלח השוק שמעניין אותך, להבין, מדוע כדאי לקנות ממך.

איך בונים, מנהלים, ומרחיבים, את שוק הקונים?

 

מה זה שיווק? נכון מאד, שוק. מה זה שוק? צעקות, בלגנים, דחיפות, שכנועים, כל מה שיזרים עוד קונים לבסטה שלי, ולא לבסטה של השכן פה ליד. שיווק זה היכולת למשוך תשומת לב של האנשים ולמשוך אותם בדרך לא דרך למוצר שלי. אם המוצר טוב, הם יחזרו פעם הבאה לבד.

כדי לבנות ולהגדיל את פלח שוק הקונים ולהגיע למטרה, אתם צריכים לצעוק בכמה שפות. יש את השפה הוולגרית, השפה העיצובית, שפת התוכן, שפת העיתונות, שפת המדיה. תצעקו לקהל שלכם את מה שהוא אוהב לשמוע, לראות, להרגיש. זה נחשב שיווק טוב.

אסטרטגיה שיווקית כוללת את קהל היעד, המסר השיווקי, והמוצר הנכון.

המומחיות להכין סט צעקות בכמה שפות, ולפזר כל צעקה במקום המדויק. הפעילו אמל"ח שיווקי שימשוך את בני האנוש בכל ארבעת החושים,  קול, ריח, טעם, המגע. החוש החמישי, הזיכרון, כבר יפעל לבד.

איך מתחילים לתכנן אסטרטגיה שיווקית?

 

לפני הכל מחקר. חקרו את השוק שלכם. בדקו איך המתחרים שלכם פונים לקהל. יש לכם מתחרה שמושך את כל הלקוחות? חשבו למה. תעשו את מה שהמתחרים שלכם עושים, ושאפו להיות טובים יותר.

אחרי שעליתם על הגורם המנצח צאו לדרך. תתחילו לצעוק בכמה שפות:

  • לקהל שאוהב עיצוב תצעקו עיצוב מקורי.
  • לקהל שאוהב טכנולוגיה תוכיחו שאתם המתקדמים בשוק.
  • לקהל אמנותי תצעקו אל הרגש.
  • אפשר גם 'לצעוק' מחיר.

מעבר לצעקות הבסיסיות על העסק שלכם יש עוד המון גימיקים שיווקיים שיסחפו קהל לעסק שלכם גם בלי שהוא רוצה. אבל זה רק בגלל שיש מחקרים שהוכיחו שאנחנו לא רציונליים [נו באמת??] ושטריקים זולים עובדים עלינו.

יש לכם קהל שנכנע לצעקות השיווק של העסק? דברו עכשיו בלחש.

קראו על יצירת משפך שיווק איכותי.

אין לכם אסטרטגיה שיווקית אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

    • למה המתחרים שלי מצליחים?
    • מהם הצעקות הכי מושכות על המוצר שלי?
    • לאיזה קהל מתאים כל צעקה?
    • באילו זירות שיווקיות הצעקות שלי יסתובבו?
    • איך אשמור על השוק הצרכני שלי, ואמנע ממנו לפזול למתחרים?

אסטרטגית מכירות – אסור לכם להתבייש, אבל אתם לא חייבים למכור

 

הרבה בעלי עסקים לא מודעים להבדל בין שיווק ומכירות. מה שקורה זה התרחיש הבא, הם משווקים את העסק בפייסבוק על הצד הטוב ביותר. וכשכבר שמתקשר לקוח פוטנציאלי, הם מתבלבלים, ולא יודעים איך לנווט את השיחה לכיוון של סגירה.

לא קל למכור, כמו של קל להיות בעל עסק.

החלטתם להגיע למיליון תתכננו איך אתה מוכרים את המוצר. האם רק דרך האתר [ושם כבר יהיה טקסט מכירתי, וללא מגע יד אדם]? או שאתם תענו לטלפונים? אולי תקימו צוות אנשי מכירות חדים שימכרו בשבילכם?

אסטרטגיית מכירות חייבת לכלול יעדי מכירה ברורים. מי ימכור? כמה פגישות מכירה פרונטליות אתם רוצים בשבוע? כמה דרך הטלפון? מה יעדי המכירה החודשיים של אנשי המכירות שלכם?

בד בבד, מומלץ שתכללו סעיף העוסק ב: איך אתם הולכים לחזק את שרירי הביטחון העצמי שלכם ולמכור כמו מטורפים אינטלגנטיים?

קבעו לעצמכם זמן למידה.

שכללו את ההבנה בנבכי הנפש של בני האדם, ותדעו איך לקלוע לצרכים שלהם, ולומר להם את זה בלי בושה.

אין לכם אסטרטגיית מכירה אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

    • מי הולך למכור בעסק?
    • כמה פגישות פרונטליות אני רוצה בשבוע / חודש /שנה?
    • תהיה מחלקת מכירות? מה היעד של איש מכירות ממוצע?
    • איך לפתח את שרירי הביטחון ולמכור בהגינות, ובלי בושה?

אסטרטגיית תוכן – קהל משועמם זה רע לכולם

 

התוכן הוא המלך, אמר פעם מישהו. ותמצת במשפט קריאייטיבי אחד שעות של תסכול, לחץ, ואכזבה, מקמפיינים לא מוצלחים שגורמים לדפוק את הראש בקיר.

עסק מצליח מצויד בערימות של תוכן. בכל מקום שת[ק]ראו אותי מזכיר את המילה 'תוכן', הכוונה לכלי דרכו אתם מעבירים מסר. זה יהיה טקסט, תמונות, קטעי וידאו, או הקלטות קוליות. ובכל פלטפורמה המאפשרת לכם להעביר את המסר.

אם התכוננתם, ויצרתם תוכן מזמין, הלקוחות יקנו. לעומת זאת אם התוכן מבוצע ברישול חובבני אתם מחוץ למשחק. יש לכם מתחרים, והם עובדים קשה מאד לייצר תוכן מדהים ומושך, על מנת שצעקת השיווק שלהם תהיה אפקטיבית יותר ממכם.

מתכוונים לרוץ למיליון? תשקיעו בתוכן. שימו תקציב נפרד להפקה מקצועית של המוצרים שלכם. אם אתם מוכרים מוצרי אופנה, או כל מוצר ויזואלי אחר, אתם חייבים תמונות. אם אתם נותני שירות, תשקיעו ביצירת תוכן כתוב, הכולל תמונת אווירה קשורות למאמר.

ספרו על עצמכם, על השירות והעזרה שבחרתם לתת לעולם. ספרו על חוויות של אנשים שנעזרו בכם. ספרו על התועלות הספציפיות של כל מוצר. זה נקרא לייצר תוכן. אה, וטיפ אחרון, כתבו על העסק בצורה שונה מאחרים. אחרת תהיו עוד סיפור עסקי בשורת סיפורים אחרים.  

אין לכם אסטרטגיית תוכן אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

    • איזה תוכן מעניין את הקהל שלי? טקסט, תמונות, וידאו?
    • מה יהיה מיוחד בתוכן שלי?
    • באיזו פלטפורמה התוכן יפורסם? אתר, פייסוש, אינסטוש, או SMS לנייד?
    • איזה תוכן אפרסם בכל פלטפורמה?

המאמר הזה יעזור לכם ליצור תוכן כמו גדולים.

אסטרטגיית פרסום – השקעה חכמה במקומות הנכונים

 

פרסום הוא הפצת מידע בתשלום על העסק. המשוואה פשוטה, אנחנו עסק יחיד בין מאות, אם לא נשלם ייקח יותר זמן עד שנגיע לתודעה של קהל רחב. לכן, לפעמים אין ברירה, אלא לפתוח את הכיס, ולשלם לפלטפורמות הפרסום השונות כדי שיחשפו את הפעילות שלנו.

איפה מפרסמים? כל מקום הנהנה מתעבורה אנושית גדולה ישמח להציע לכם שירותי הפרסום.

עד לפני כמה שנים היו אלה הטלוויזיה, העיתונות הכתובה, והמגזינים הפרסומיים. היום, כשהזירה הדיגיטלית הולכת וצוברת פופולריות רבה יותר, תוכלו לפרסם ברשת החיפוש של גוגל, באתר הממכר של פייסבוק, באינסטגרם, לינקדין, פינטרסט, ובאתרים הנהנים מאלפי, ואף מיליוני מבקרים, לדוגמה, אתרי חדשות וספורט.

פלטפורמות הפרסום הפופולריים ביותר בדיגיטל הם, גוגל, ופייסבוק. בעלי עסקים משווקים את עצמם בעצמם או על ידי בעלי מקצוע מומחים בתחומם, ויוצרים חשיפה ממוקדת ומהירה לאלפי לקוחות פוטנציאלים בכל רגע נתון. ובהרבה מאוד מקרים, גם נהנים מעשרות אחוזי המרה.

חושבים על פרסום ברשתות החברתיות? הנה כמה סיבות למה זה חשוב.

השקעה כספית מבוקרת לפרסום חכם של המוצר הנכון, לקהל הנכון, ובמקום הנכון היא הכרחית, לפחות בתחילת הדרך. אל תראו בפרסום צעד שהולך לבזבז לכם את הכסף, התייחסו אליו  כהשקעה עם אחוזי תשואה גבוהים.

כשאתם באים לתכנן אסטרטגיית פרסום צרו רשימה של כל אפשרויות הפרסום העומדות לרשותכם, בדקו איזה קהל מבקר בכל פלטפורמה, והתאימו את המוצר הנכון לפרסום עבור הקהל הספציפי. אתם יכולים לפרסם מוצר, קולקציה, מדריך, או כל דבר שעולה במוחכם ושיכול להביא לכם לקוחות.

עסק חדש בתחילת דרכו חייב לפרסם ולהגיע לאנשים חדשים. גם פה יש אסטרטגיות של למי אתה מפרסם? מי קהל שתרצה לקבל ממנו תמורה? אילו מוצרים אתה הולך לפרסם? סדנה? מוצר? את עצמך כאוטוריטה? את הניסיון הרזומה או מה שלא יהיה? איזה תוכן אתה הולך לפרסם? האם יהיה תוכן שונה בכל קבוצה? האם אתה הולך להתאים תוכן לנשים או לגברים? הקהל קובע את רוח המודעה. אם אתה הולך לפרסם לקהל של מעצבים תצטרך לשים דגש על עיצוב מגניב שיעביר את הרוח של המוצר ואת התועלות שלו.

התועלת הבולטת בפרסום דיגיטלי היא היכולת למדוד ולנתח בדיוק השואף למאה אחוז את נתוני הקמפיינים בפלטפורמות השונות. ובמידת הצורך להבין מדוע הקמפיין לא מגיב כמו שהיינו מצפים ממנו ואיך לשפר מכאן ואילך.

אין לכם אסטרטגיית פרסום אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

  • מהם אפשרויות הפרסום העומדות לרשותי? ובאיזו אפרסם?
  • מה יהיה תקציב הפרסום?
  • מה אפרסם? ולאיזה קהל?
  • איך אבצע מעקב אחר נתוני הקמפיין?

וכן האם אתה הולך לפרסם רימרקטינג לאנשים שכבר היו? לקהל שנמצא בגוגל בפייסבוק? אליו סוגי קמפיינים? גימייל, מדיה רשת החיפוש? הפרסום אמור לענות על השאלות בסיסיות של האנשים ועל החששות שלהם בנוגע למוצר שלך.

הלאה אילו מסרים אתה יכול או אתה מעוניים להציג לאנשים? איך אתה עושה A B טסטינג האם תבנה שני דפי נחיתה? או תעשה שני מודעות?

איך אתה משלב את המשפך השיווקי במסע הפרסום שלך? מה לוחות הזמנים של כל מודעה? מה יהיו ההפרשים בין מודעה אחת לשניה?

לעשותת מחקר מונחים, מחקר מתחרים, ומחקר תוכן.

אסטרטגייה פיננסית – חובה להתפתחות בעולם שכולו מספרים

 

חברות ענק לא התבססו רק על המוצר הראשוני. עם התחזקות המעמד הכלכלי וההכנסות של גוף עסקי הוא לומד להרחיב את מקורות ההכנסה העסקיים, ולהגיע למה שנקרא, הכנסה פסיבית.

כלומר החברה משקיעה כספים באפיקים נוספים שלא קשורים בהכרח לתחום הייצור, לדוגמה, רכישת נדל"ן, אג"ח או מניות. אפיקים אלו הם בעלי פוטנציאל למנף את כספי החברה.

איני מתעסק בפיננסים, ולא אוכל להרחיב באסטרטגיה פיננסית. דבר אחד בטוח, קחו רואה חשבון שירצה לעזור לכם. כזה שישמח לעזור, לייעץ, ולמנף את ההצלחות שלכם.

עם זאת, אל תסמכו רק עליו. חשבו בעצמכם איך תוכלו לחסוך בהוצאות השוטפות, ולהגדיל את ההכנסות. המציאו מערכת אוטומטית שתחסוך מכם הוצאות מיותרות, בו בזמן שהיא תאפשר לכם לתת יותר מענה, ליותר אנשים, ואולי במחיר מוזל יותר.

אין לכם אסטרטגיית פיננסית אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

    • איך אוכל לעקוב מדי חודש על ההוצאות וההכנסות של העסק?
    • מי יהיה רו"ח שלי?
    • איך לחסוך בהוצאות ולהגדיל הכנסות?
    • היכן אשקיע בהמשך הדרך?

2 דרכים עיקריים – חיסכון בהוצאות – הגדלת הכנסות:

חיסכון בהוצאות –

  • לא צריך לפרסם כי המוצר נהיה ויראלי, או שהמשפיענים מפרסמים אותו.
  • קידום אורגני- חוסך בהוצאות פרסום לטווח הארוך.
  • מביא מוצר מספק סיני יותר זול בלי לוותר על איכות.
  • אוטומציות.

להרוויח כפול

  • לתמחר את המוצר יקר יותר [שירות טיפה גדול יותר – או חבילת גדולה יותר].
  • למכור ביותר מקומות בעיקר בחו"ל ולהגדיל את הקהל.
  • למכור יותר מוצרים – חנויות – חבילות.
  • שיתופי פעולה עסקיים.

אסטרטגיה לשת"פ עסקיים – העסק נמדד ביחסי אנוש מעולים

 

כששני בעלי עסקים משתפים פעולה ביניהם אפשר לדעת שמשהו טוב מתבשל. שיתוף פעולה טוב למכירות, טוב למיתוג, וטוב לתדמית העסקית.

דוגמה, בשנים האחרונות בנק הפועלים מאפשר כניסה חינם ל 40 אתרי טבע ותיירות מובילים, בכל חג פסח. עם מסר בולט, הלקוחות של הבנק נהנים מהתנהלות פיננסית נכונה, ולומדים לחסוך.

לזוכים בפעילות המתבצעת באותם אתרים, מבטיח הבנק מנוי חינם לשנה ברשות הטבע והגנים. המנוי מאפשר כניסה חופשית לכ 70 אתרים כל השנה. אחרי שהבנק קישר את עצמו בדרך כלשהיא עם אתרי טבע ומורשת הגיע הזמן לשת"פ עם חברה שאינה בעלת מכנה משותף מרכזי לבנק.

בדקו עם מי תוכלו ליצור שיתוף פעולה. לפעמים מדובר בחברה ידועה יותר שתשמח לקבל מכם תועלת מסוימת מאד, אך החשיפה שתקבלו שווה לכם יותר.

אין לכם אסטרטגיית שת"פ אם היא לא עונה על השאלות הבאות:

    • אילו בעלי עסקים עושים משהו דומה לשלי?
    • מי ישמח לעבוד אתי?
    • מה תהיה הצעת השווי שלי לעסק המקביל?
    • איך אני הולך להרוויח מזה?

אסטרטגיה תודעתית –  איך אתם מתכוונים לשמר את הרוח שבכם?

 

עוצמה פנימית גבוהה ותשוקה מוכחים כמעט מחקרית כגורם לא מבוטל להצלחה עסקית.

חשבו איך להיות אופטימי ולהתמיד בנחישות גבוהה במה שאתם עושים.

האמינו שהחוויות שלכם אינם כישלון אלא מחשלים והופכים אתכם לטובים יותר.

קליק ואנחנו בקשר

קהל בדיגיטל

בניית קהלים

למדו היכן הקהל הדיגיטלי, וכיצד לשמר אותו
לבניית קהלים

קידום בדיגיטל

לעלות בדירוג

דיגיטל זה בוט. איך נשכנע אותו שיקדם אותנו?
קידום דיגיטלי

נוכחות דיגיטלית

פריסה עסקית

להיות בכל מקום, באיזה מקומות חשוב שתהיו?
באמת היכן?

מיתוג בדיגיטל

בניית זהות דיגיטלית

נוכחות עסקית ברגל ימין, כדי שכולם יזכרו אתכם
מיתוג מעולה

תוכן בדיגיטל

תשתית תוכן

צרו תוכן איכותי, כדי שכולם יתעניינו בכם
תוכן, עכשיו

דיגיטל חברתי

לא חברתי לא אני

איך בונים עסק עם אלפי מעריצים ברשתות?
הכל על סושיל