איך לבנות מערכת שיווק אוטומטית באתר עם מיילצ'ימפ

קהל דיגיטלי חשוב לכם לא פחות מקהל הלקוחות שנכנס לחנות הפיזית ומתראה אתכם פנים אל פנים. זירת המסחר הדיגיטלית הופכת לממשית יותר ויותר, וזה הזמן, [אם לא עשיתם זאת עד היום] לתכנן שיווק דיגיטלי חכם, הכולל בנייה ושימור קהל על ידי דיוור עקבי שייתן ערך למנויים ברשימת התפוצה.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

איך למקסם את התקשורת עם הלקוח ולשפר את אחוזי המרה בשיווק האינטרנטי שלכם? אחת התשובות לשאלה זו, היא בנית קהל איכותי שמתעניין בעסק, ושיצר בעבר מעורבות באחד הנכסים הדיגיטליים. לקהל כזה אנו שואפים להציג את המסרים שלנו לפני שמישהו אחר יקדים אותנו.  

אבל איך מתחילים לבנות קהל, ובצורה אוטומטית? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

שיווק יעיל מתכנן איך לבנות קהל שיתמכר למותג בשנים הבאות

לפני שתתחילו לקרוא את המאמר וליישם חשוב שתדעו מה החשיבות של קהל לעסק שלכם.

מהו קהל? קהל הוא איסוף האנשים שהביעו עניין במוצר ובעסק שלכם. לאנשים האלה הרבה יותר קל להציע הצעות עסקיות ושיווקיות, על מנת לשמור אותם קרוב אליכם, ולמנוע זליגה למתחרים.

אחרי הכתבה הבאה אתם תדעו איך:

  • ליצור רשימת אוטומטית ומובנית של קהל שהתעניין בעסק.
  • לבנות אוטומציות שיווק מורכבות שיחסכו לכם זמן יקר, ינהלו את הקהל שלכם קרוב, ויוכיחו שאתם מקצועני שיווק דיגיטליים.

איך לשווק את העסק באינטרנט לקהל שבניתם במיילצימפ?

כל הטוב הזה של בנייה, שיווק ושמירה על קהל הלקוחות, תלוי בהקמה חד פעמית של קמפיין אוטומטי במערכת מיילצ'ימפ. הקפידו על תכנון ממוקד של הקמפיין כדי שלא תצטרכו לשוב ולערוך אותו בכל פעם מחדש.

השלבים בהקמת קמפיין במערכת מיילצ'ימפ הם:

  • קהל – תכננו מי הקהל אליו תרצו לפרסם את המיילים.
  • קמפיין – מה המטרה שלכם כל מייל?
  • תוכן ועיצוב שיווקיים – מה הערך שיעניין את מקבלי המייל?
  • טריגר למייל הבא – מה יהיה הגורם למייל הבא שיראה הגולש.

מיילצ'ימפ מציג לכם נתונים חשובים אודות קמפיין הדיוור שיצרתם. כך וכלו לראות כמה נכנסו למייל, כמה לחצו על הקישור שהיה במייל, כמה אחוזים בכלל לא פתחו את המייל, ועוד.

מתחילים.

1. צרו חשבון במערכת הדיוור של מיילצימפ

היכנסו למיילצימפ וצרו חשבון דיוור משלכם. תוכלו לדוור בחינם לרשימת תפוצה של עד 2000 איש.

2. בנו קהלים מפולחים והתאימו להם מסעות שיווק ממוקדים

התחילו לבנות את הקהל הראשון שלכם. בתפריט הראשי המופיע בדשבורד היכנסו ללשונית ליסט. ולחצו על יצירת קהל חדש בכפתור האפור המופיע בצד ימין.

לפני שנוכל להוסיף אנשים לקהל נצטרך להגדיר מספר הגדרות הכרחיות:

1. תנו שם לקהל שלכם. מומלץ לפרט ככל הניתן כדי לא להתבלבל בשלבים מאוחרים יותר של יצירת הקמפיין והתאמה של המסר השיווקי אותו אתם מעוניינים להפיץ.

אל תקצרו בשם של הקהל. פרטו ככל שתוכלו.

לדוגמה:

  • קהל שהגיע מטופס ספציפי באתר [מענק עבודה, תיאום מס או החזר מס לשכיר].
  • קהל שרכש נעלי בית >> לגברים >> בצבע כחול.
  • קהל שהוריד את המדריך. ועוד.

2.הגדירו את המייל שיופיע כמקור השולח. גם אם פתחתם חשבון במיילצ'ימפ על המייל האישי שלכם, תוכלו להגדיר שמקבל המייל יראה כתובת מייל עסקית או כל כתובת אחרת.

3.הגדירו את השם של בעל המייל השולח. לדוגמה: שם העסק או כל שם אחר.

סיימו להגדיר את ההגדרות הנוספות בעמוד יצירת הקהל. לאחר מכן תועברו לאפשרות הוספת רשימת מיילים לקהל שלכם.

אחרי שעברתם והגדרתם את פרטי הקהל לחצו על שמור ועברו לעמוד בניית הקהל.

בחרו איך להוסיף מיילים לרשימת הניזולייטר שבקהל החדש.

האפשרויות הם:

  • העלאת קובץ CSV עם פרטי האנשים.
  • בנייה של טפסים, פופאפים ודפי נחיתה של מיילצ'ימפ אותם תטמיעו באתר עם פיקסל ייעודי. מי שישאיר את פרטיו יכנס אוטומטית לקהל שלכם.
  • האפשרות השלישית היא לחבר את מיילצ'ימפ לאתר, ולהגדיר שכל גולש הנרשם בטופס ספציפי שיש באתר יכנס לקהל ספציפי.

לפני שנבנה ערימות של קהלים, זה הזמן לעצור רגע. ולשאול מספר שאלות מיקוד שיווקיות:

  • למה אנחנו צריכים את הקהל הזה?
  • מי יהיה בקהל הספציפי?
  • מה יש לנו להציע לו?
  • איך נשמר אותו ונמנע ממנו לברוח מהרשימה?

לדוגמה ניקח עסק למכירת תכשיטים ששיווקתי. המוצר הנמכר ביותר היה טבעת אירוסין. רציתי לשווק טבעות ברשימת ניוזלייטר שבועית.

זה היה האפיון שביצעתי לפני בניית הקהל אליו דיוורתי:

  • המטרה בבניית הקהל היא כדי לשווק לו טבעות ולהפוך אותו ללקוח פעיל.
  • הקהל יורכב מגולשים המתעניינים בטבעות.
  • אני מתכוון להציע מדריכים, טיפים, והנחות.
  • אני רוצה לשמר את הלקוח על ידי נתינת מידע בעל ערל ערך מוסף גבוה. תכשיטים בעיצוב אישי. וקופונים שווים. ולפרק זמן של חודש / חצי שנה / לעולם.

במקרה כזה הייתי מעוניין רק במייל של קהל מתעניינים בטבעות. לכן תכננתי הצעת ערך ספציפית למתעניינים בטבעות כדי לקבל את המייל שלהם.

מה נוכל להציע לקהל רוכשי הטבעות? הציעו להם מדריך צבעוני המשווה בין סוגי האבנים והתעודות של הטבעות השונות באתר. כך תהיו בטוחים שמי שיירשם לקבלת המדריך הוא מתענייני טבעות בלבד. והם אלו שירכיבו את הקהל של הטבעות.

הדרך הטובה ביותר להגדיל קהל ולשמר את הנאמנות שלו

יש לי בשורה טובה לבשר לכם. הוספת גולשים לקהל שלכם היא קלה ממה שחשבתם.

אך בשביל שגולש ירצה לתת לכם את הפרטים האישיים שלו אתם צריכים לתת לו משהו שיעניין אותו. כל מה שאתם צריכים הוא לתת לו מתנה. ומתנה יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון אפשרויות:

  • נותני שירות – תנו לו מדריך חינמי שיפתור לו מגוון בעיות רחב או ימנע לו אותם מלכתחילה.
  • בעלי תוכנה אינטרנטית – תנו לו להשתמש בחינם בתכונות בסיסיות [גרסה חינמית].
  • מוכרים מוצרים – פרגנו אחוזי הנחה משמעותיים [קופון], או צרפו מתנה נחמדה בעת הרכישה.

הבסיס של תן וקח עובד בעולם השיווק והמכירות באינטרנט כמו בכל דבר אחר בחיים. לנו כבעלי עסקים יש אינטרס לקבל מהלקוח לכן נצטרך לתת לו משהו בהתחלה.

מה המסר שישדר את התועלות ללקוח שנחשף למוצר?

החלטתם על מתנה או מדריך? זה עדיין לא מספיק. אתם חייבים לכתוב מסר שיווקי ש'יכריח' את הגולש לרצות את המדריך ולהשאיר לכם פרטים.

אחרי שיצרתם עניין בקרב הגולשים שלכם. ביקשתם מהם להזין את פרטי המייל שלהם ושלחתם להם את המדריך או שובר הנחה, הקהל העתידי מתחיל לקרום עור וגידים.

ככל שהמוצר יהיה מעניין, כמות הנרשמים תגדל, והקהל יגיע לממדי ענק. אם תתכננו נכון גם את קמפיין המיילים השיווקים, הקהל חסר השם והמשמעות יהפוך בסופו של דבר לקהל לקוחות, שייתן בכם אמון, וישמח לשמור אתכם על קשר.

וזה בדיוק הזמן להתחיל לבנות קמפיין דיוור במילצ'ימפ

הקמת הקמפיין דורש תכנון יסודי.

תכננו מה יהיה המידע החד פעמי או המתמשך שתשלחו לגולשים ברשימת התפוצה. האם תשלחו: מדריכים, הנחות ומבצעים, או עדכונים משעשעים? באיזה תדירות תשלחו את המיילים?

אחרי שיש לכם אסטרטגיה ברורה [בגדול, כן..] נעבור לשלב ההקמה הטכני.

גשו לעמוד קמפיינים ובחרו בסוג הקמפיין אותו אתם מעוניינים ליצור

האפשרויות העומדות לפניכם במיילצ'ימפ הם:

  • קמפיין מייל יחיד.
  • סדרת מיילים אוטומטית שיישלחו אוטומטית בפרקי זמן קבועים מראש.
  • קמפיין לאתרי איקומרס כגון, נוטשי עגלות, רוכשי מוצר, ועוד.
  • מיילים המבוססים על תאריך [הגולש יקבל ביום הולדתו מייל עם שובר ייחודי], או לחילופין הצעות מיוחדות לרגל ימי חג ארציים ובינלאומיים.

אוטומציית מיילים נכונה עוזרת לשמור על קשר עם הגולשים ולהניע אותם למגוון פעולות רחב בהתאם לצרכי העסק.

ואיך נבחר את הקמפיין שהכי מתאים למטרה השיווקית שלנו?

בחירה בקמפיין אוטומטי פותח בפניכם אפשרויות בלתי מוגבלות לפיתוח ולשיווק עסקי.

יש לכם מה להציע? תציעו. אם המסרים יהיו מעניינים הם יובילו לאחוזי פתיחה ורכישה גבוהים. אם תחדדו את המסר שלכם עוד יותר תגיעו למצב מיוחל בו הגולש מצפה למיילים שלכם.

כשנפתח קמפיין אוטומציה שיווקי במיילצ'ימפ נגדיר את הדברים הבאים:

  • סוג הקמפיין.
  • פרק הזמן שיהיה בין המיילים השיווקיים שלכם.
  • המסר והעיצוב שתעבירו בכל מייל.
  • טריגר שיוביל שליחה של מייל עם מסר שיווקי ספציפי.

מה הטריגר שיפעיל את המהלך השיווקי הבא?

מה זה בכלל טריגר? תרגום המילה טריגר הוא הדק.

המשמעות היא, התרחשות של סיטואציה שתגרום לפעולה מסוימת ובקרה שלנו שליחת מייל.

קבלו מספר טריגרים נפוצים:

  • גולש שלא פתח מייל בפרק זמן מסוים [ראיתי שלא ראית את ה..].
  • גולש שפתח מייל [שלחו לו את המסר השיווקי הבא].
  • לחיצה על קישור מתוך המייל שנשלח [מה דעתך על ..].
  • רכישה של המוצר [תודה ש.. אנו רוצים להביא לך 20% הנחה לרכישה הבאה].
  • נטישת מוצרים בעמוד הרכישה [מה לא מצא חן בעיניך?..] ועוד.

תכננו טריגרים להפעלת קמפיין הדיוור האוטומטי במיילצ'ימפ.

וזה השלב לחבר את מיילצ'ימפ לאתר ולראות איך הקסם עובד

כדי לחבר בין חשבון מיילצ'ימפ לאתר, אתם צריכים את מפתח החשבון שלכם במיילצימפ.

הטמעת מפתח החשבון של מיילצי'מפ באתר תגרום לסינכרון נתונים בין הפלטפורמות. מיילצ'ימפ תזהה איזה גולש שלח טופס, נטש עגלות, או רכש מוצר, תוסיף אותו לקהל המתאים, ותשלח אליו את המייל שכתבתם מראש.

היכן תמצאו את מפתח החשבון במיילצ'ימפ?

לחצו על סמל פרטי החשבון בצד ימין בדשבורד הראשי של החשבון. לחיצה נוספת בתפריט תוביל אתכם למסך ההגדרות של פרטי החשבון שלכם.

כאן אתם נמצאים בהגדרות הראשיות של החשבון האישי במיילצימפ. בתפריט המופיע לכם לחצו על הלשונית אקסטרא ובחרו ב 'מפתח KPI' . המפתח הוא לא יותר מסדרה ארוכה של אותיות ומספרים, ומהוה את תעודת הזהות של החשבון על שלל הליסטים והקמפיינים שבניתם בתוכו.

ועכשיו נטמיע את מפתח החשבון באתר

הטמעת ה'מפתח', והחיבור בינו למערכת יכול להתבצע במגוון דרכים:

  • הטמעת פיקסל של מיילצ'ימפ בקוד של האתר.
  • חיבור דרך זאפייר בין האתר לחשבון המיילים האוטומטי.
  • באתר מבוסס וורדפרס יש אינספור תוספים חינמיים מעולים שיאפשרו הטמעה חלקה ובטוחה של מפתח החשבון באתר.
  • ואם אתם עובדים עם אלמנטור פרו תוכלו להטמיע את מפתח החשבון בבונה הטפסים המשוכלל של אלמנטור.
יהודה אור

יהודה אור

משווק, סופר, אמן, ומוזיקאי. פורט ביצירתיות על המכחול הדיגיטלי ודואג לפתח קשרים עסקיים.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שתאהבו