אוטומציה עסקית – גלגל השיניים התפעולי של העסק בזירה הדיגיטלית

הסיבה שאנחנו מתרשמים מאוטומציה היא הפתעה. הופתעתי לראות שגם במקום בו הכל נראה מוכר ושגרתי כל כך אפשר ליצור חווית רכישה משודרגת הרבה יותר ממה שהלקוח [במקרה זה, אני] הכיר וציפה לו. כך הבנתי שכל אחד מהעסקים שאני משווק זקוק לנגיעה רעננה של אוטומציה.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

מתי בפעם האחרונה קיבלתם הודעת אונליין על רכישה בכרטיס אשראי? איך אתם מתעדכנים אודות מלאי המוצרים שלכם? איך היחס שלנו כלפי גופים המשתמשים בליווי עסקי דיגיטלי ללקוחות?

במאמר הזה אסקור את מיטב האופציות הדיגיטליות לאוטומציה עסקית שמזיזה עניינים במהירות בדיגיטל, ואספר לכם איך גם אתם יכולים לרתום את הכלי המדהימים שהטכנולוגיה נתנה לנו לבינזס הפרטי שלכם, ולהכניס תהליכי ניהול עסקי אוטומטיים כמו בחברות הגדולות.

כך התחלתי להתאהב באוטומציה עסקית

מה זה אוטומציה? לא ברור לנו כל כך מהי ההגדרה המדויקת של אוטומציה בין השאר משום שלא תכננו אותה, אנו פשוט חיים אותה ומתפתחים יחד אתה.

הזמן בו התפכחתי למציאות של השליטה האוטומטית בחיים האישיים שלנו היה ערב שגרתי של יציאה לסופר הקרוב.

אז מה היה לי שם?

הדבר הראשון העגלה. כבר לא מדובר בשרשראות של עגלות סופר הניתנות לשליפה באמצעות מטבע, הפעם כל העגלות נמצאות במסילה שפתחה חסום. רוצה להוציא עגלה? הזן בבקשה את מספר הת.ז. שלך והמכונה תקדם את פניך בברכה עם שמך הפרטי, ותורה לך להוציא את העגלה ממסלול מספר 3 . לא החזרת את העגלה בסיום הקנייה? היא תדאג ליידע את שלטונות הסופרמרקט.

הלאה. אוטומציה בתהליך הקניות מתחיל עכשיו.

הבעת התפעלות מגניבה וממשיכים לסופר עצמו.

יש לי את כרטיס האשראי של הרשת. בכניסה לסופר בולטת עמדת סורקי ברקוד, וכרוז מתכתי קורא לציבור הקונים להצטייד בסורק ברקוד אישי, וכך לחסוך זמן בביצוע החשבון, לדעת בדיוק מה אתה קונה, ואם יש מבצע חשוב שאסור לך לפספס.

אני שולף סורק אחד מהעמדה. מרגיש סופר מגניב. יש לי אקדח יורה לייזר לקריאת ברקוד.

מסך הברקוד מעוצב באופן מעורר השראה.

הוא מבקש ממני להקיש מספר ת.ז., הזנתי, 'הוא' פולט צליל מתלהב. אחרי שהוכיח לי שוב שהוא מכיר את שמי, הוא מזכיר לי על המבצעים ושלא אשכח ליהנות מהם.

הלאה, מסע החוויות שלי רק מתחיל. אני מעמיס עוד ועוד מוצרים לעגלת הקניות, כשכל העת אני יורה עליהם לייזר קורא ברקודים, ומוודא שהסורק לא מתבלבל בתג המחיר שלו.

איזה מתבלבל.. הסורק מציג את המוצר, את המחיר ואף את התמונה בשלמות מעצבנת.

כשלקחתי מוצר שנמצא במבצע, סורק הברקודים המוזר הראה לי שהוא מצליח לסרוק אפילו את מחשבותיי. "כדאי לך ליהנות מהמבצעים שלנו, בלקיחת 4 מוצרים נוספים תיהנה מחצי מחיר" הוא כותב משפט שיווקי מעורר השראה. אם לקחתי מספר מוצרים, ונהניתי מהמבצע, הוא השמיע צליל ייחודי כביכול שמח שלא פספסתי את המבצע.

רק כעת אני שם לב שרחבת הסופר נשמעת כמו פינת משחקים וירטואלית. כשמכל עבר נשמעות צלילי סריקת הברקודים.

לא אלאה אתכם. רק זאת, בסוף הקניות סימנתי לסורק החביב שברצוני לשלם בכרטיס האשראי. אין צורך לשאול איזה כרטיס, הסורק החביב יודע כל, ישר הוא מקפיץ לי את מספר הכרטיס של הרשת. וכפתור שלם, לרכישה יותר פשוטה מפשוטה.

ולסיום, הודעת SMS המאשרת קבלת תשלום באשראי.

למה אנחנו לא נותנים לאוטומציה את הכבוד המגיע לה?

היחס שלנו לאוטומציה מעורב.

מצד אחד הגורמים הבסיסים של הנוחות הגלובלית, והחיסכון בזמן, כסף ועוד. ומצד שני חוסר ביטחון במערכות שעדיין נמצא באחוז גבוה מאד של עסקים. אם כי, סביר להניח שהוא ילך ויפוג עם התגברותם של מערכות אוטומציה כאלה ואחרות בחיינו.

איך אוטומציה עוזרת לנו לנהל את את העסק בקלות בזירה הדיגיטלית?

אוטומציה דיגיטלית

אוטומציה עסקית היא גלגל השיניים שמניע זרימה עסקית בדיגיטל, מהצד של בעל העסק, ומהצד של הלקוחות.

דוגמאות לאוטומציה דיגיטלית מהצד של בעל העסק:

  • במקום להתמודד עם עשרות ומאות של פניות שהגיעו מכמה וכמה טפסי מכירה ניצור משפך איכותי שירכז את הלידים אל גיליון מרוכז אחד, ויחסוך לנו עלות שעות עבודה לאיתור וריכוז כל הפניות.
  • מערכת האוטומציה תחבר בין מערכות המידע של העסק ותיידע את בעל העסק על מצב המלאי, כמות הלקוחות, סך פניות נכנסות לפי פילוח של תקופות שונות ועוד.
  • מערכות אוטומציה יודעות לשייך את סוג המוצר לקהל לקוחות מסוים מאד. לחשב עלות רווח והפסד, ולהמליץ להתמקד במוצר מסוים, ובקהל מסוים, אלו הרווחיים יותר.

אוטומציה דיגיטלית מלווה את מסע הלקוח שלנו אולם הוא לא ירגיש שמישהו מלווה אותו.

הלקוח שלנו מקבל מייל תודה על שנרשם לאתר, פותח הודעה בסמארטפון, רואה באנר של העסק באתרים שונים, והכל בגלל האינטראקציה הראשונה שביצע באתר שלנו.

מערכות אוטומציה מומלצות לפיתוח עסקי בדיגיטל

נקדים, מערכות אוטומציה עסקיות הם חובה לעסקים. כדוגמת מערכות CRM או ERP וכן מערכות בינה עסקית שונות. המאמר כאן מתמקד באוטומציות עסקיות בסיסיות שכל עסק יוכל להשתמש בהם.

מערכות אוטומציה בסיסית לשיווק אונליין באינטרנט

לקוחות מצפים לראות דינמיות דיגיטלית באתר העסקי. אתר פעיל משדר מסר לתת מודע, האומר שיש אנשים בצד השני שרק מחכים לתת שירות ללקוחות היוצרים אתם קשר.

מערכות תקשורת עם הלקוחות מסייעות גם לבעל העסק להיות יעיל יותר בניהול השוטף.

בבנייה נכונה של אוטומציה לתקשורת עם הלקוחות ניתן לכתוב במערכת האוטומטית את סוגי השאלות הכי נפוצות בתחום ואת התשובות שהלקוח יקבל אוטומטית מיד בסיום הכתיבה.

עוד על אוטומציה – אוטומציה עסקית בדיגיטל הוכחת מקצועיות מול הלקוח.

סוגי מערכות מומלצות לתקשורת אונליין באתר

Crisp – הינה מערכת צ'אט הפועלת דרך האתר. המערכת הפריכה מאפשרת לכם ליהנות בחינם משירותי הצ'אט שלה עד 2 אתרים.

לחילופין, תוכלו להשתמש במערכת צ'אטים ישראלית פופלרית. המערכת מציגה ממשק מעולה, ונוח לשימוש. במערכת זו תוכלו לתכנן מערך שאלות ותשובות.
במקרה הזה תיהנו מחודש ניסיון חינם. במידה ותרצו להמשיך תשלמו החל מ 29 ש”ח לחודש בהתאם לצורך של העסק

סוגי מערכות מומלצות לתקשורת אונליין בדף העסקי

מערכות אוטומציה לדף העסקי מתממשקות לדף העסקי בפייסבוק, ובונות אפשרויות הצגת המודעות של הדף לגולש.

תוכלו לבנות הודעת ברכה שתקפוץ לגולש. ומיד לאחר מכן להציג בפניות שאלות או נושאים עליהם הוא מתעניין כשאת התשובה הוא יקבל כמובן אוטומטית.

המערכת מאפשרת מגוון טריקים מעניים כמו קישורים לדפים באתר או האפשרות להשהות את התשובה וליצור את הרושם כאילו מישהו אמיתי רושם עכשיו תשובה מותאמת אישית.

מערכות המומלצות לתקשורת אונליין בפייסבוק:

  • מערכת Manychat המעולה.
  • אני משתמש במערכת צ'אטפיול –  Chatfuel החדשנית, המערכת באה עם ממשק המצוין, ותבניות מובנות של הודעות שיוציאו אתכם מקצוענים.

תוכלו למצוא מדריכים מפורטים באינטרנט על שתי המערכות.

מערכות אוטומציה עסקיות לניהול ושימור הקשרים עם לקוחות

מערכות אלה מיועדות לשלב שאחרי. אחרי שהגולש יצא מהאתר. הזמין מוצר באתר. השאיר ליד ועוד.

לכל אחד מסוגי התקשורת שציינתי תוכלו לבנות מערכת אוטומציה ייעודית שתנהל את הלקוח שלכם, תשמור איתו על קשר. ותחסוך לכם שעות רבות של עבודה מיותרת.

לדוגמה, לקוח שרכש באתר יקבל אוטומטית:

  • מייל המקדם אותו בברכה ומודה לו על רכישתו.
  • מייל חשבונית.
  • מייל סטטוס מוצר [האם המוצר נשלח אליו, עוד כמה ימים יגיע למקום האיסוף].
  • מייל להצעת רכישה נוספות [קצת חופר, אבל יעיל במקרים רבים].
  • מייל הוראה לבוא לאסוף את המוצר.
  • מייל פגישה והתקנה, ועוד.

לאחר שהמוצר הגיע ללקוח הוא יקבל בתדירות מסוימת אותה הגדרתם מיילים עם טיפים, הצעות ועוד.

מה תוכלו לעשות בעזרת מערכות האוטומציה?

התממשקות למה שבא לכם – זה זאפייר

זאפייר היא מערכת אוטומציה המאפשרת לכם ליצור חיבורים מטורפים בין מערכות חיצוניות הנותנות שירות מסוים.

כך לדוגמה תוכלו לחבר את תיבת המייל למערכת ניהול המשימות טרלו. את הפייסבוק לתיבת המייל או למיילצימפ. חיבור בין מערכות לידים, SMS, התממשקות בין מערכות לאתר ועוד כיד הדימיון והשירות הטובה עליכם.

יהודה אור

יהודה אור

משווק, סופר, אמן, ומוזיקאי. פורט ביצירתיות על המכחול הדיגיטלי ודואג לפתח קשרים עסקיים.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שתאהבו